Genel Bilgi
Kod | EF503 |
Ad | Gelişim ve Öğrenme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Formasyon Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; akademisyenliğe hazırlanan öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisinin temel önermeleri hakkında bilgi sahibi olarak gelişmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; Bu ders kapsamında öğrenciler gelişim ve öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını öğrenir, temel kuramlar hakkında bilgi sahibi olur, gelişim ve öğrenme psikolojisine dair temel önermelere hakim olur.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim üyesi tarafından ders notu verilecektir.
Notlar
Yıldırım, A. (2015). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Konya: Çizgi Kitapevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını bilir. |
ÖÇ02 | Gelişimin temel ilkelerini açıklar. |
ÖÇ03 | Gelişimi etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ04 | Gelişimle ilgili temel kuramları bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını bilir. |
ÖÇ06 | Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar. |
ÖÇ07 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kuramları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili temel kavramlar | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
2 | Gelişimin ilkeleri | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
3 | Gelişimi etkileyen kalıtsal faktörler | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
4 | Gelişimi etkileyen çevresel faktörler | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
5 | Gelişim kuramları I | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
6 | Gelişim kuramları II | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
7 | Gelişim Kuramları III | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınavlar | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler I | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
11 | Öğrenmeyi etkileyen faktörler II | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Öğrenme kuramları I | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Öğrenme kuramları II | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
14 | Öğrenme kuramları III | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
15 | Genel değerlendirme | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili kaynakların okunması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,44 | ||
AKTS | 5 AKTS |