EF503 Gelişim ve Öğrenme

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EF503
Ad Gelişim ve Öğrenme
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Ensitü Formasyon Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; akademisyenliğe hazırlanan öğrencilerin gelişim ve öğrenme psikolojisinin temel önermeleri hakkında bilgi sahibi olarak gelişmelerine yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği; Bu ders kapsamında öğrenciler gelişim ve öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını öğrenir, temel kuramlar hakkında bilgi sahibi olur, gelişim ve öğrenme psikolojisine dair temel önermelere hakim olur.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Öğretim üyesi tarafından ders notu verilecektir.

Notlar

Yıldırım, A. (2015). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Konya: Çizgi Kitapevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gelişim psikolojisinin temel kavramlarını bilir.
ÖÇ02 Gelişimin temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ03 Gelişimi etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ04 Gelişimle ilgili temel kuramları bilir.
ÖÇ05 Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını bilir.
ÖÇ06 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar.
ÖÇ07 Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kuramları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişimle ilgili temel kavramlar ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
2 Gelişimin ilkeleri ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
3 Gelişimi etkileyen kalıtsal faktörler ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
4 Gelişimi etkileyen çevresel faktörler ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
5 Gelişim kuramları I ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
6 Gelişim kuramları II ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
7 Gelişim Kuramları III ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
8 Ara Sınavlar ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Öğrenme psikolojisi ile ilgili temel kavramlar ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
10 Öğrenmeyi etkileyen faktörler I ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
11 Öğrenmeyi etkileyen faktörler II ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
12 Öğrenme kuramları I ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
13 Öğrenme kuramları II ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Öğrenme kuramları III ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
15 Genel değerlendirme ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili kaynakların okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 136
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,44
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.09.2023 01:43