SH201 Yaz Stajı

8 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SH201
Ad Yaz Stajı
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MERAL MİRALOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere çeşitli kliniklerde ve laboratuvarlarda, 30 iş günü olacak şekilde, uygulamalı stajla beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin ilgili ders kapsamını uygulamalı bir şekilde yerine getirerek, ilgili alanda pratik kazanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yaşlı nüfusa nitelikli ve profesyonel bakım hizmeti sunmak

Kaynaklar

Anlatım, uygulama, sunum

Notlar

Yaşlı Bakımı: Modeller Ve Uygulamalar, Türken Çağlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki beceriler ve kazanımların elde eder
ÖÇ02 Ortaya çıkabilecek özel durumlara ve aksaklıklara çözüm yolları üretebilir
ÖÇ03 Bilimsel ve teknolojik gelişmeler, mesleki uygulamalardaki değişimler ve toplum gereksinimlerine yanıt verebilmek için temel uygulama yöntemlerini öğrenir
ÖÇ04 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olarak; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır
ÖÇ05 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçer ve etkin olarak kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılık, yaşlanma süreci ve yaşlanma sürecindeki değişiklikleri belirtir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak yaşam kalitesinin arttırılmasına yönelik temel bilgileri açıklar 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakım hizmetlerinin yürütülmesinde toplumsal, mesleki, etik ilkeler ve yasaları ayırt eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamaları tanımlar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı ve bakıma muhtaç bireylerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gerksinimleri doğrultusunda evde ve yaşlı bakım hizmeti veren kurum ve kuruluşlarda uygun öz yaşam çevrelerini düzenleme ile ilgili uygulamaları belirtir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlılıktaki fizyolojik değişiklikler ve sık görülen hastalıklara özgü beslenme ilkelerini açıklar. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışma ortamının sağlık ve iş güvenliği açısından düzenlemesinde ilgili uygulamaları listeler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin sosyal rehabilitasyon gereksinimlerini ayırt eder ve planlanan girişimleri açıklar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde acil durumlarda ilk yardım tekniklerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerin bütüncül bakımında temel yöntem ve teknikleri etkili olarak kullanır 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşlı bireylerde planlanan fiziksel rehabilitasyonda temel teknikleri kullanır 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumdaki yaşlı sorunlarının çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla analiz eder
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşlı bireylerin gereksinimlerinin karşılanması için onların tam ve doğru olarak anlaşılmalarını sağlayan etkili iletişim kurma becerisini kullanır, geriatri ekibinin diğer üyeleri ile de etkili ve sağlıklı iletişim kurar 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma ortamlarında alanının gerektirdiği düzeyde araç-gereç, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi performansı üzerinde düşünme ve gelişimi için girişimde bulunur
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi alanındaki sanatsal, bilimsel etkinlikleri, toplumun ve dünyanın gündemindeki güncel olayları izler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu Sunum Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 2 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 3 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 4 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 5 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 6 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 7 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Performans Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 8 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 9 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 10 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 11 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 12 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 13 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 İlgili Grubun staj uygulama ve deneyimlerinin sunumu 14 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans Değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 7 210
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 210
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,40
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.09.2023 01:42