BFZ651 Biyoelektrik Sinyal Analizi

0 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BFZ651
Ad Biyoelektrik Sinyal Analizi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 0 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYKUT PELİT


Dersin Amacı

Dejenerasyon ve rejenerasyon sırasında çevresel sinirlerin yapı, işlev ve sinyal iletimi özellikleri

Dersin İçeriği

Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması, miyelin kılıfının özellikleri, nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu, rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri, bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri, Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak, Ödev1,2,3,4, Sokroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama, sukroz-gap tekniği, voltaj-klamplı sukroz gap, dönem sonu sınavı

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması

Notlar

İnternet Araştırması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Periferik sinirlerin yapı ve işlevlerini bilir
ÖÇ02 Miyelin kılıfının özelliklerini açıklar
ÖÇ03 Dejenerasyon ve rejenerasyon süreçlerini öğrenir
ÖÇ04 model kurar, bileşik sinir potansiyelini hesaplar
ÖÇ05 Ölçme ve ölçülebilir nitelikleri öğrenir
ÖÇ06 Hücre membranı ve özelliklerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma bulgularını yorumlayabilmek
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çevresel sinirlerin yapısı, özellikleri, sınıflandırılması Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 miyelin kılıfının özellikleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 nodal, juxta paranodal ve internodal bölgelerin özellikleri ve bu bölgelerdeki iyon kanallarının dağılımları, Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Beyin Fırtınası
4 sinir dejenerasyon ve rejenerasyonu Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 rejenerasyon sırasında sinir iletiminin özellikleri, Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 bileşik zar ve aksiyon potansiyelleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 bileşik aksiyon potansiyeli kayıtlama teknikleri Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav ilgili konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav
9 Model kurarak bileşik aksiyon potansiyelini hesaplamak Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Ödev-1 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Sukroz-gap modeli ve potansiyel hesaplama Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Ödev-2 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 sukroz-gap tekniği Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Ödev-3 Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 voltaj-klamplı sukroz gap Öğrenci kitaptan ve literatürden ilgili konuyu okur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili konulara çalışır Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili konulara çalışır Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 5
Toplam İş Yükü / 25 (s) ,20
AKTS 0 AKTS