RES764 Resim Öğretiminde Metot ve Uygulamalar II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES764
Ad Resim Öğretiminde Metot ve Uygulamalar II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NİMET KESER


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders stüdyo ağırlık bir derstir. Dersin amacı çocukların ve gençlerin sanatsal gelişimini destekleyen araçlar olarak birçok sanatsal malzemenin özelliklerini ve kullanımlarını keşfetmektir. Öğrencilerin çeşitli sanatsal medya türleriyle uygulamalı deneyler yapma ve sanatsal süreçleri görsel sanat eğitimine en iyi nasıl uygulayabileceklerini düşünmeyi teşvik etmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini, çocukların ve gençlerin sanatsal gelişimini destekleyecek etkinlikler tasarlamak ve farklı sanatsal malzemenin özelliklerini ve kullanımlarını keşfedici etkinlikler oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

-A. and Day, M. (2011). Children and Their Art: Methods for the Elementary Teacher, 9th Edition. Thomson/Wadsworth. -Goldberg, M. (2006). Integrating the Arts: An Approach to Teaching and Learning in Multicultural and Multilingual Settings, Third Edition. Pearson

Notlar

Sanatçı katalogları, ilişkili videolar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlkokul öğrencilerine yönelik sanat etkinlikleri planlayabilir.
ÖÇ02 Sanat etkinliklerinin kazanımlarını açıklayabilir.
ÖÇ03 Farklı sınıf düzeylerinin kazanımlarını destekleyecek sanat etkinlikleri planlayabilir.
ÖÇ04 Diğer sınıf temaları ve standartlarıyla bütünleştirilmiş sanatsal müfredat oluşturmayı öğreneceklerdir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir..
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, temel kaynaklar ve materyallere ilişkin bilgi verme Kaynak araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
2 Literatür araştırmasının paylaşılması ve ilkokul ve ortaokul sanat derslerinin içeriklerinin incelenmesi Sanat müfredatlarına ilişkin dokümanlarınsağlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Görsel sanatlar derslerine yönelik bilimsel araştırmaların incelenmesi ve tartışılması Görsel sanatlar derslerine yönelik yapılan bilimsel çalışmaların bulunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Çocukların bilme öğrenme becerilerine uygun etkinlik projesi oluşturma: Sanatta teknik beceri edindirme odaklı projeleri. Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
5 Farklı yaş gruplarına dahil çocukların bilme öğrenme becerilerine uygun etkinlik projesi oluşturma: Sanatta teknik beceri edindirme odaklı projeleri. Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Farklı yaş gruplarına dahil çocukların sanatsal ifade becerisini desteklemeye odaklı projeler oluşturma. Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Genç öğrencilerin sanatsal ifade becerisini desteklemeye odaklı projeler oluşturma. Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Projelerin sunuma hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Sanatı bilim ve diğer alanlarla entegre etmeye yönelik etkinlik projesi oluşturma. Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Tartışma
10 Sanatı diğer alanlarla entegre etmeye yönelik etkinlik projesi oluşturma. Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Tartışma
11 Sanatta sürdürülebilirlik. 'Sanatçılar sürdürülebilirliği işlerine ne şekilde katıyor?' Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma
12 Farklı yaş grubu çocuklarının bilme ve anlama düzeylerine uygun sürdürülebilirlik ve sanat etkinliği tasarlama Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
13 Genç öğrencilerin düzeylerine uygun sürdürülebilirlik ve sanat etkinliği tasarlama Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
14 Sanatta sürdürülebilirlik etkinlik projeleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Sanatta sürdürülebilirlik etkinlik projelerine devam edilecek Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Projelerin sunuma hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.09.2023 11:02