Genel Bilgi
Kod | EFMS002 |
Ad | Eğitimde Program Dışı Etkinlikler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aişe SEZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ece YOLCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Ece YOLCU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Aişe SEZİK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Aişe SEZİK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Resmi program, program dışı etkinlikler ile örtük program kavramlarını analiz etmek, örtük program ile ilgili yaklaşımları karşılaştırmak, örtük programın bilişsel ve duygusal öğrenmelere etkisini açıklamak, değerler eğitiminde örtük programın önemini kavratmak ve törenler, sosyal kültürel etkinlikler, ritüeller vb. okulun program dışı etkinliklerini örtük program bağlamında değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Editörler: Prof. Dr. Necla KÖKSAL - Doç. Dr. Zeynep AYVAZ TUNCEL |978-605-241-985-4|
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders dışı etkinliklerin eğitime olan katkısını fark eder. |
ÖÇ02 | Formal, informal eğitim ve örtük program kavramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Çocuklara verilmesi gereken temel değerlerin önemini açıklar |
ÖÇ04 | Karakter ve değer eğitimine yönelik öğeleri program dışı etkinlikler aracılığı ile kazandırma yollarını uygular |
ÖÇ05 | Program dışı etkinliklere katılımda öğrenci motivasyonunu artırma yöntemlerini bili |
ÖÇ06 | Program dışı etkinliklerde aile, okul vb. paydaş rollerini bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramsal çerçeve: Eğitim, formal eğitim, informal eğitim, örtük program, değerler eğitimi | ||
2 | Örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri | ||
3 | Okul törenleri ve örtük program kapsamında incelenmesi | ||
4 | Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi | ||
5 | Program Dışı Etkinlik türlerinin detaylı incelenmesi | ||
6 | Program Dışı Etkinlik seçerken dikkat edilmesi gereken ölçütler | ||
7 | Program Dışı Etkinliği uygularken karşılaşabileceğiniz zorluklar ve sınırlılıklar | ||
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | ||
10 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | ||
11 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | ||
12 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | ||
13 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | ||
14 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | ||
15 | program dışı etkinlikler uygulama çalışması, öğrenci sunumu | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 2 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 2 | 34 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |