Genel Bilgi
Kod | EFMS006 |
Ad | Eğitimde Drama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri FAKULTE_SOSYAL_SECMELI Fakülte Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. İNANÇ ETİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZLEM KAF (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZLEM KAF (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Tanıma-tanışma etkinlikleri, iletişim etkileşim çalışmaları, duyu çalışmaları, güven çalışmaları, doğaçlama ve rol oynama çalışmaları
Dersin İçeriği
Eğitimde yaratıcı dramanın ne olduğu, süreçte nasıl işe koşulacağı ile ilgili öğretmen adaylarına farkındalık kazandırmaktır. Ayrıca öğretmen adaylarının kendini ve çevresini tanımasına yardımcı olmaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eğitimde Yaratıcı Drama, Ömer Adıgüzel, YKY Yayınları
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğitimde yaratıcı dramayı tanır. |
ÖÇ02 | Eğitimde yaratıcı dramanın temel kavramlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Oyun ve yaratıcı drama arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder |
ÖÇ04 | Eğitimde yaratıcı drama sürecinin aşamalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Etkinlikleri aşamalara uygun olarak planlar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi | Yok | |
2 | Tanışma-İletişim | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
3 | İletişim- Etkileşim Çalışmaları | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
4 | Duyulara Yönelik Çalışmalar | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
5 | Uyum Çalışmaları | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
6 | Güven Çalışmaları | Alan yazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
7 | Oyun-yaratıcı drama ilişkisi | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Rol oynama ve doğaçlama (fotoğraf) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
10 | Rol oynama ve doğaçlama (nesne) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
11 | Yaratıcı Dramanın Temel Kavramları, Bileşenleri ve Aşamaları | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
12 | Yazınsal Türler ve yaratıcı drama ilişkisi (masal) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
13 | Yazınsal Türler ve yaratıcı drama ilişkisi ( şiir) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
14 | Yazınsal Türler ve yaratıcı drama ilişkisi (öykü) | Alanyazından ilgili konuyu araştırıp gelme | |
15 | Genel değerlendirme | Tüm konuların gözden geçirilmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |