EFMS011 Kapsayıcı Eğitim

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMS011
Ad Kapsayıcı Eğitim
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi BUKET TURHAN TÜRKKAN


Dersin Amacı

Kapsayıcı eğitim dersinin dersin genel amacı, kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramları, kapsayıcı eğitimin temellerini, kapsayıcı eğitim programının niteliklerini, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımları, kapsayıcı eğitimde öğretmen rollerini ve kapsayıcı eğitime yönelik eğitim programı örneklerini açıklamaktır.

Dersin İçeriği

Kapsayıcı eğitime yönelik temel kavramlar, kapsayıcı eğitimin kuramsal temelleri, kapsayıcı eğitime yönelik öğretim programlarının özellikleri, kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımlar, kapsayıcı eğitime yönelik uygulama örnekleri, kapsayıcı eğitimde öğretmen rolleri, kapsayıcı eğitimde tutum ve değerler

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Altındağ Kumaş, Ö. & Süer, S. (2022). Nitelikli kapsayıcı eğitim (kuramdan uygulamaya). Eğiten Kitap Yayınevi. Baş, M. (2022). Kapsayıcı eğitim pedagoji, teori ve uygulama perspektifleri. Anı Yayıncılık. Çalık, T. (2023). Kapsayıcı eğitim. Pegem Akademi. Demir Başaran, S. (2021). Öğrenmede evrensel tasarım: Kapsayıcı eğitimi sağlamada kuramsal ve uygulamalı bir çerçeve. Pegem Akademi. Taneri, P. O. (2021). Kuramdan uygulamaya kapsayıcı eğitim (2. baskı). Pegem Akademi.

Notlar

Kapsayıcı eğitimle ilgili diğer kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kapsayıcı eğitimle ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Kapsayıcı eğitimin felsefi temellerini açıklar.
ÖÇ03 Kapsayıcı eğitimin psikolojik temellerini açıklar.
ÖÇ04 Kapsayıcı eğitimin toplumsal temellerini açıklar.
ÖÇ05 Kapsayıcı eğitimin yasal temellerini bilir.
ÖÇ06 Kapsayıcı eğitime yönelik amaç ifadeleri yazar.
ÖÇ07 Kapsayıcı eğitime yönelik içerik boyutlarını bilir.
ÖÇ08 Kapsayıcı eğitime yönelik öğrenme ve öğretme sürecinin nasıl düzenlenebileceğini açıklar.
ÖÇ09 Kapsayıcı eğitime yönelik yaklaşımları karşılaştırır.
ÖÇ10 Kapsayıcı eğitimde değerlendirme öğesinin nasıl düzenlenebileceğini açıklar.
ÖÇ11 Kapsayıcı eğitimle ilgili olan değerlere sahiptir.
ÖÇ12 Kapsayıcı eğitimde öğretmenin sahip olması gereken rollere örnekler verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kapsayıcı Eğitime Giriş - Kapsayıcı Eğitime Yönelik Temel Kavramlar İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kapsayıcı Eğitimin Felsefi Temelleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kapsayıcı Eğitimin Psikolojik Temelleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kapsayıcı Eğitimin Toplumsal Temelleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kapsayıcı Eğitimin Yasal Temelleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kapsayıcı Eğitimde Dezavantajlı Gruplar İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kapsayıcı Eğitime Yönelik Amaçlar İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar İlgili kaynaklara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kapsayıcı Eğitime Yönelik İçerik İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kapsayıcı Eğitime Yönelik Öğrenme ve Öğretme Süreci İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kapsayıcı Eğitime Yönelik Yaklaşımlar İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Kapsayıcı Eğitime Yönelik Uygulama Örnekleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
13 Kapsayıcı Değerlendirme İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kapsayıcı Eğitimde Tutum ve Değerler İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
15 Kapsayıcı Eğitimde Öğretmen Rolleri İlgili kaynakları inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynaklara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynaklara çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS