Genel Bilgi
Kod | MTH003 |
Ad | Dijital Dönüşüm Yönetimi (DDTECH) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FELA ÖZBEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. DENİZ ZEREN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dijital Dönüşüm Yönetimi, dijital dönüşümü anlamak ve yönetmek ve ortaya çıkan dijital devrime stratejik bir yanıt geliştirmek ve daha sonra etkili strateji uygulaması için kuruluşunuzu hizalamak için kapsamlı bir strateji kavramları, araçları, yöntemleri ve bakış açıları paketi sunar. Dijital Dönüşüm Yönetimi dersi, dijital inovasyon girişimlerine liderlik etmek ve yürütmek ve çok çeşitli sektörlerdeki mevcut ve yeni kurulan şirketler için yeni iş modelleri geliştirmek için tasarlanmıştır. İnsan merkezli inovasyon ve dijital teknolojilerin gücünden yararlanarak, müşteri iç görülerinden faydalanarak ve yeni ürün ve hizmetler, girişimcilik girişimleri, yenilikçi start-up'lar, stratejik, pazarlama ve Ar-Ge yönetiminde danışmanlık yaparak sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak için sizi geleceğe hazırlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu eğitimde dijital dönüşüm olgusunu keşfediyoruz: Dijital bir dünyaya uyum sağlamayı ve bu dünyada başarılı olmayı başaran işletmeleri başarısız olanlardan ayıran nedir? Dijital dönüşüm teknolojiyle ilgili değildir; strateji ve yeni düşünce biçimleriyle ilgilidir. Dijital çağ için dönüşüm, işletmenizin stratejik zihniyetini BT altyapısından çok daha fazla yükseltmesini gerektirir. Bu gerçek, teknoloji liderliğinin işletme içindeki değişen rollerinde açıkça görülmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche
Notlar
Derse yönelik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital Dönüşümün etki alanlarını anlamak |
ÖÇ02 | Dijital dönüşümün ne olduğunun temel olarak anlaşılması |
ÖÇ03 | Uyumluluk değerini değerlendirebilme Tren |
ÖÇ04 | Dijital Dönüşüm Stratejileri hakkında temel bir anlayışa sahiptir |
ÖÇ05 | Müşteri Ağlarının Temel Analizi |
ÖÇ06 | Verilerin temel analizi |
ÖÇ07 | Yakınsak deneysel Yöntemin Temel Anlayışı |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme ile ilgili kavramları ve birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini açıklama | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklama | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklama | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklama | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanma | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanma | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde etkin biçimde çalışma | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri etkin biçimde sunma | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Elde ettiği bilgileri ve yorumlarını yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulayarak, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri uygulama | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmeci bakış açısıyla toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranma | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlama |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital dönüşüme giriş | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | dijital dönüşümün beş alanı | introduction to digital transformation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | dijital dönüşümün beş alanı- devam | introduction to digital transformation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Müşteri ağlarından Yararlanma | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Dijital Platformculuk | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Rekabetçi değer treni | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Vaka çalışması | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Datayı değere dönüştürmek | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Deneysel İnovasyon | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Deneysel İnovasyon Devam | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Değer tanımının uyarlanması | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Değer tanımının uyarlanması -devam | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yıkıcı iş modelleri | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yıkıcı iş modelleri Devam | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | The digital Transformation Play Book ( Colombia Press). , The Cold Start Problem; Andrew Chen , The New IT ; Jill Dyche | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 6 | 72 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |