Genel Bilgi
Kod | MTH006 |
Ad | Girişimcilik ve İş PLanı (in4s) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FELA ÖZBEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Salih ÇAM (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Girişimcilik ile ilgili temel kavramların ve globalde kabul görmüş iş modeli (kanvas) tasarımının öğretilmesi ve iş planı yazma yetkinliğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Girişimcilik ekosisteminin genel tanıtımı, iş modeli kanvasının temel yapı taşları olan müşteri segmenti, değer önerisi, kanallar, müşteri iletişimi, gelir modeli, temel faaliyetler, kaynaklar, kilit ortaklıklar ve gider yapısının aktarılması ve iş planı temel unsurları olan proje özeti, iş paketi tanımlama, organizasyon yönetimi, ticarileşme ve pazarlama planı oluşturma, üretim planlama, finansal planlamanın aktarılmasıdır
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 İş Modeli Üretimi, Optimist Yayınevi, 2012
Notlar
https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/sanayi/ulusal-destek-programlari/icerik-1512-girisimcilik-destek-programi-bigg https://www.kosgeb.gov.tr/site/tr/genel/destekdetay/7390/ileri-girisimci-destek-programi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | girişimcilik ekosistemini tanır |
ÖÇ02 | iş modeli kavramını tanır |
ÖÇ03 | iş modeli yapı taşlarını tanır |
ÖÇ04 | iş modeli geliştirme ve tasarımını öğrenir |
ÖÇ05 | bir iş fikri için iş modeli geliştirir |
ÖÇ06 | iş planın ne olduğunu bilir. |
ÖÇ07 | iş planı kullanım alanı, önemi ve yazma konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | İş planı alt başlıklarını tanır ve öğrenir |
ÖÇ09 | Bir iş fikrini modelleyerek, iş planını hazırlar ve sunma konusunda deneyim kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Girişimcilik Ekosistemini ve İş Modeli Kavramı | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Müşteri Segmentasyonu | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Değer Önerisi Geliştirme | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Örnek Vaka Analizi ve Başarı Hikayesi ( Misafir Girişimci) | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kanallar ve Müşteri İletişimi | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gelir Modeli Tasarımı | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kilit Faaliyet Tanımlama ve Kaynak Geliştirme | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Temel Ortaklık ve Gider Yapısı Planlama | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Örnek Vaka Analizi ve Başarı Hikayesi ( Misafir Girişimci)-2 | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş planı Yazımı – A-B bölümü ( TÜBİTAK 1512 İş Planı ) | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş planı Yazımı – C-D bölümü ( TÜBİTAK 1512 İş Planı ) | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İş planı Yazımı – E-F bölümü ( TÜBİTAK 1512 İş Planı ) | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İş planı Yazımı – G-H bölümü ( TÜBİTAK 1512 İş Planı ) | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Etkili Sunum Teknikleri | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı, Guy Kawasaki, MediaCat, 2016 Girişimciliğin Altın Kuralları, Optimist Yayınevi, 2012 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 5 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,44 | ||
AKTS | 5 AKTS |