Genel Bilgi
Kod | SD0604 |
Ad | Denizel omurgasızların kullanımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANAN TÜRELİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Denizel ortamda yaşayan ekonomik omurgasız canlıların sistematik, biyo-ekolojik ve ekonomik özelliklerinin kavranmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Denizel omurgasız hayvanların biyolojik, sistematik ve ekolojik özellikleri; omurgasız gruplardan özellikle ekonomik öneme sahip türlerin genel özellikleriyle ekonomiye olan katkılarının anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
1-BARNES,R.S.K., CALOW, P., OLIVE, P.J.W., 1993. The Invertebrates : A new synthesis. Blackwell Scientific Publications, Cambridge, 469 p. 2-ANDERSON, D.T., 2001. Invertebrate Zoology.Oxford University pres. 474 p. 3-BARNES, R.D.,1964. Invertebrate Zoology. W.B.saunders Company. 632 p.
Notlar
ERDEM,Ü.,BAŞUSTA, N., TÜRELİ, C. 2006. Su omurgasızları. 2. Baskı, Nobel yayın no:833, Ankara. 273 syf.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlı sistemlerin ve Omurgasız hayvanların temel yapılarını tanımlar |
ÖÇ02 | Canlı sistemlerin ve Omurgasız hayvanların temel yapılarını tanımlar |
ÖÇ03 | Denizel omurgasız şubelerinden ekonomik olanları tanımlar |
ÖÇ04 | Ekonomik olan gruplardan yararlanma olanaklarını bilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türün tanımı, hayvan sistematiğinin tarihçesi ve prensipleri | Mikroskobun, binokülerin tanıtılması ve sistematik hakkında bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar -1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Süngerlerin (Porifera) genel özellikleri ,sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Knidlilerin (Cnidaria) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yassı Kurtların (Platyhelminthes) , Yuvarlak Kurtların (Aschelminthes) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Halkalı Kurtların (Annelida) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mollusca’nın genel özellikleri; Gastropoda’nın biyoekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Scaphopoda ve Bivalvia’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Cephalopoda’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Cephalopoda’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-I | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-II | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Echinodermata’nın genel özellikleri; Echinoidea ve Asteroidea’nın biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |