Genel Bilgi
Kod | İTS1800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisansüstü öğrencileri için danışman yönetiminde son gelişmelerin ışığı altında araştırma ve inceleme sonuçlarının değerlendirilmesi, tartışılması
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi, elde edilen verilerin yorumlanması, çeşitli yöntemlerle varılan sonuçların bilimsel bir dille sunulması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Notlar
Uzmanlık konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kapsamlı literatür taraması yapabilme becerisi kazanılır |
ÖÇ02 | Sosyal bilimler alanında seçilecek bir konu üzerinde teorik ve uygulamalı çalışma yapabilme becerisi edinilir |
ÖÇ03 | Yapılan bir araştırma ve inceleme sonuçları değerlendirilebilir ve yorumlayabilir |
ÖÇ04 | Sosyal Bilimler alanındaki bir sorunu çözümleyebilmek, sonuçlarını değerlendirebilmek ve bu sonuçları uygulayabilmek |
ÖÇ05 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek |
ÖÇ06 | Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Alanıyla ilgili çağdaş yerli ve yabancı yayınları takip edebilme becerisine ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Alanıyla ilgili problemlere eleştirel bir zihniyet ve bakış açısı ile yaklaşabilir. | 2 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Doktora seviyesinde elde ettiği bilgileri yeniden yorumlayabilme ve üretebilme yetisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Bilimsel çalışmalarında ele aldığı konuyu kurgulama ve mantıksal çerçevede kompoze edebilme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Doktora seviyesinde bilimsel çalışmaları elde etmede ve kullanmada modern teknolojik imkanlardan faydalanabilme (basılı, görsel ve işitsel vb.) yeteneğini elde eder. | 2 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bu bilimsel faaliyetleri gerçekleştirirken bilimsel, kültürel ve ahlaki değerleri koruyabilme ve bunları içselleştirebilme kabiliyetini haiz olur. | 2 |
PÖÇ07 | Belirsiz | İlahiyat bilimleri ve diğer bilim dallarından istifade ederek disiplinler arası yaklaşımlara açık olur. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | İslâm tarihi ve sanatları alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ekip üyesi ve bağımsız olarak yürütebilme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | İslam kültür ve medeniyetinin ilim, tarih, sanat, musiki ve edebiyatıyla bir bütün olduğunu kavrar. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | İslam Tarihi Sanatları Bölümünün alt bilim dalları İslam Tarihi, Türk İslam Edebiyatı, Türk İslam Sanatları ve Türk Dini Musikisi alanlarında ortak bilgi ve yeterliklere sahiptir. | 2 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ekiple çalışma becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Belirsiz | İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü'nün alt bilim dalları ile ilgili temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ13 | Belirsiz | Bilimsel faaliyetlerini etik kurallara uygun biçimde sürdürür. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür takibi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ana kaynakları okuma-inceleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Öğrencinin çalışmak istediği konu ile ilgili olarak yaptığı araştırmaların incelenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Rapor Hazırlama ve Sunma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Yapılan araştırmalar ışığında, tez çalışması kapsamında kullanılacak olan araştırma planına karar verilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Makale inceleme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Alan ve yöntem ile ilgili kaynakların takibi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Araştırma, not alma ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Alanında yapılan temel çalışmalar hakkında bilgilendirme ve değerlendirme. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çalışılması planlanan konu üzerinde yorum ve analiz | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Konuyu ele alma yöntemleri hakkında tartışma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Birincil kaynaklardaki eksikliklerin tamamlanması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Yöntem ve içerik bağlamında var olan sorunların çözümü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ders Kitabı, Referanslar ve/veya Diğer Kaynaklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |