Genel Bilgi
Kod | TBP127 |
Ad | Fizik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CEBRAİL GÜMÜŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ziraat Mühendisliği öğrencileri için temel mekanik konularının anlaşılır kılınması ve bunları kendi alanları doğrultusunda kullanabilme yetisi kazandırmadır.
Dersin İçeriği
Fizik ve ölçme; vektörler; bir boyutta hareket; iki boyutta hareket; hareket kanunları; dairesel hareket ve Newton kanunlarının uygulamaları; statik denge
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fen ve Mühendislik için Fizik (Serway)-Kemal Çolakoğlu
Notlar
Fen ve Mühendislik için Fizik (Serway)-Kemal Çolakoğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci analitik düşünür ve problem çözer. |
ÖÇ02 | Fizik yasalarını uygular ve açıklar. |
ÖÇ03 | Etrafında oluşan doğa olaylarını fiziksel olarak yorumlar ve sunar. |
ÖÇ04 | Ziraat mühendisliği amaçları doğrultusunda temel fizik kavramları kullanır. |
ÖÇ05 | Fizik alanında deney tasarlar. |
ÖÇ06 | Deney ve gözlem sonuçlarını yorumlar. |
ÖÇ07 | Alanda temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ08 | Fiziksel olguların açıklanmasında sorumluluk alır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Birimler, fiziksel nicelikler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Vektörler | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bir boyutta hareket | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hız, ivme ve uygulama | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tek boyutta sabit ivmeli hareket, serbest düşen cisimler ve uygulama | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İki boyutta hareket | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İki boyutta hareketin devamı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Newtonun 1. yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | ikinci hareket yasası | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | üçüncü hareket kanunu | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Newtonun yasalarının uygulaması | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Newton yasalarının uygulamalarının devamı | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İş, güç, enerji | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Momentum ve çarpışmalar | Kitapta ilgili bölüm okunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |