Genel Bilgi
Kod | TBP223 |
Ad | Coğrafi Bilgi Sistemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel bilgisayar kullanım kabiliyetinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
CBS nedir. Kullanım alanları nelerdir. CBS de kullanılan temel programlar nelerdir
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Coğrafi Bilgi Sistemleri Ders Notu
Notlar
Anadolu Universitesi Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | CBS nin önemi ve kullanım alanlarını öğrenir |
ÖÇ02 | CBS oluşturan kavramları öğrenir |
ÖÇ03 | CBS de veri kaynaklarını öğrenir |
ÖÇ04 | CBS de kullanılan temel programları öğrenir, arcgis |
ÖÇ05 | CBS de kullanılan temel programları öğrenir, erdas |
ÖÇ06 | CBS ye veri Girişinin nasıl yapıldığını öğrenir |
ÖÇ07 | Konumsal Veriler nelerdir, Konumsal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılmasını öğrenir |
ÖÇ08 | GPS kullanımını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | CBS nedir | liteatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | CBS yi oluşturan kavramlar | liteatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | CBS kullanım alanları nelerdir 1 | liteatür çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | CBS kullanım alanları nelerdir 2 | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | CBS verileri kaynakları ve kaynak cinsleri 1 | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | CBS verileri kaynakları ve kaynak cinsleri 2 | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | CBS de analiz türleri | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | vize | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | CBS ye veri Girişi 1 | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | CBS ye veri Girişi 2 | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Konumsal Veriler nelerdir, Konumsal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılması 1 | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Konumsal Veriler nelerdir,, Konumsal Verilerin Bilgisayar Ortamına Aktarılması 2 | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Veri Toplama Yöntemleri | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | GPS nedir | liteatür çalışması ve ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Arazide GPS kullanımı | Arazide eğitim | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |