TBP228 Tarım Tarihi ve Deontolojisi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP228
Ad Tarım Tarihi ve Deontolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İBRAHİM ORTAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı genel GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE insanın tarım ile olan ilişkileri ve tarımdaki gelişmelerin insan yaşamına etkileri günümüzdeki yapısı ile bir bütünlük içinde felsefi boyutta öğrenciler ile tartışmak ve öğrencilerin çalıştıkları konunun insanlık için önemini kavratmaktır.

Dersin İçeriği

Geçmişten günümüze insanın tarihi süreçte besin temin etme temeline dayalı gelişmesi ve uygarlıkların farklılaşması işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ortaş, İ. 2024. Tarım Tarihi ve Deontoloji, Çukurova Üniversitesi

Notlar

ilgili diğer notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarım tarihini ve uygarlıkların başlangıcındaki rolünü açıklar, eski uygarlıklarda tarımın yerini değerlendirir ve tarımın tarihsel gelişim aşamalarını açıklar.
ÖÇ02 Yakın tarihteki tarımsal gelişmeleri inceler, Osmanlı dönemindeki tarımsal üretim sistemini analiz eder ve Sanayi Devrimi’nin tarıma etkilerini açıklar.
ÖÇ03 Cumhuriyet Dönemi tarım politikalarını ve Atatürk’ün tarım bilimine katkılarını açıklar.
ÖÇ04 Ziraat mühendislerinin mesleki örgütlerinin önemini değerlendirir ve etik, ahlak ile deontoloji kavramları açıklar.
ÖÇ05 Ziraat mühendisliğinin kapsamını ve ilgili mevzuatı açıklar.
ÖÇ06 Gıda güvenliği ve biyoteknolojinin etik yönlerini tartışır, çevre etiğini değerlendirir, tarımda bilimsel araştırma etiği kavramlarını analiz eder ve sürdürülebilir tarım ilkelerini açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsanin İlk Tarımsal İşlevi Ve Uygarlıkların Gelişimi Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İnşalığın Toprakla Tanışması, Geçirdiği Evrim ve Aşamalar Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eski Uygarlıklarda Tarım Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Yakın Tarihimizde Tarım Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Sanayi Devriminin Tarıma Etkileri Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Osmanlıdan Günümüze Tarım Tarihi Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Cumhuriyet Döneminde Tarım ve Atatürkün Tarım Bilimine Katkıları Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ahlak, Etik Ve Deontoloji Kavramlar, Etiğin Sınıflandırılması Ve Etik Kuramları Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Ziraat Mühendislerinin Mesleki Örgütleri Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Ziraat Mühendisliğinin Tanımı, Kapsamı Ve İlgili Mevzuat Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Gıda Güvenliği Ve Güvenirliği Ve Biyoteknolojinin Etik Yönü Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çevre Etiği Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Sürdürülebilir Tarım Ve Girdi Kullanımının Yaratacağı Etkiler Ders işleme, soru cevap, okuma parçası ile konuyu geliştirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 04:22