TBP323 Kaba Yem Muhafazası ve Silaj Bitkileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP323
Ad Kaba Yem Muhafazası ve Silaj Bitkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kaba yem üretimi, muhafazası ve silaj bitkileri tarımının temel kavram ve prensiplerini öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu ders; kuru ot ve silaj üretiminin temel kavramlarını, yem muhafazasına etki eden tarımsal ve çevresel faktörleri, kuru ot ve silaj üretiminde kalite kriterlerini, silaj üretiminde kullanılan yem bitkilerinin bitkisel özellikleri ve yetiştirme tekniklerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Silaj Bitkileri ve Silaj Yapımı

Notlar

Silage production and utilisation


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kaba yem üretimi ve muhafazası kavramlarını bilir.
ÖÇ02 Kaba yem üretimi ve muhafazasının hayvan besleme ve sürdürülebilir gıda üretimi açısından önemini kavrar.
ÖÇ03 Kuru ot ve silaj üretiminin temel prensiplerini ve kuru ot ve silaj üretiminde kalite kriterlerini öğrenir.
ÖÇ04 Silaj ve kuru ot üretiminde kullanılan bitkileri öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye'de kaba yem üretiminin mevcut durumu ve kaba yem üretiminde yaşanan sorunlar Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kaba yem muhafazasının önemi Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kuru otun önemi Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kuru ot kalitesinin temel ilkeleri Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Kuru ot kalitesine etki eden faktörler Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kuru ot kayıpları Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Silajın tanımı ve silaj yapımının esasları Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Silaj yapım tekniği Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Silaj bitkileri Anlatım Tartışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 Silaj fermantasyonu Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Silolar Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Silaj kayıpları Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Silaj kalitesinin temel ilkeleri Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Silaj üretimi ve kalitesini etkileyen faktörler Anlatım Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2024 05:41