ZFS318 Tarla Ürünleri Tek.

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ZFS318
Ad Tarla Ürünleri Tek.
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. MEHMET SERTAÇ ÖZER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarla bitkileri programı öğrencilerini tahıl ürünleri işlenmesi konusunda etkinlik kazanır.

Dersin İçeriği

Buğday teknolojisi, un teknolojisi, ekmek teknolojisi

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Hububat Bilimi ve Teknolojisi, 2021, 1. Baskı, Sidas Yayıncılık, İzmir.

Notlar

Ders müfredatı uyarınca öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders materyali (ders notu, slide)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Buğday teknolojisi hakkında genel bilgilendirme
ÖÇ02 Öğütme teknolojisi hakkında genel bilgilendirme
ÖÇ03 Un teknolojisi hakkında genel bilgilendirme
ÖÇ04 Ekmek ve fırın ürünleri teknolojisi hakkında genel bilgilendirme
ÖÇ05 Tarla bitkileri ürünlerinde kalite standardizasyonunu belirleyen, ürünün muhafazası depo şekilleri, depolama süresi ve depo özelliklerini öğrenmek
ÖÇ06 Küresel iklim değişiminin tarla bitkileri üzerine olası etkilerini öğrenir
ÖÇ07 Tarla bitkileri ıslahı ve biyoteknolojisi konularının temel esaslarını öğrenme.
ÖÇ08 Ziraat mühendisliği, Tarla bitkileri yetiştiriciliği ve ıslahı uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma.
ÖÇ09 Amaca uygun araştırma denemesi kurabilme ve sonuçları bilimsel yöntemlerle yorumlayabilme özelliği kazanma.
ÖÇ10 Bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanma.
ÖÇ11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini benimseme.
ÖÇ12 Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurmak ve iletişim teknolojilerini kullanma.
ÖÇ13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ14 Meslek etiğine saygılı olma.
ÖÇ15 Ziraat mühendisliği ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olma.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Buğdayın anatomik yapısı Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Buğdayın kimyasal bileşenleri 1 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Buğdayın kimyasal bileşenleri 2 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Buğdayın kimyasal bileşenleri 3 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Dünya tahıl ve buğday üretimi Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Depolama yönetimi 1 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Depolama yönetimi 2 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders kitaplar ve notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Değirmencilik teknolojisi 2 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Ara sınav Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Katkı maddeleri Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Fırıncılık teknolojisi 1 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Fırıncılık teknolojisi 2 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Fırıncılık teknolojisi 3 Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Kek teknolojisi Ders kitaplar ve notlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitaplar ve notlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitaplar ve notlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2024 05:43