TBP423 Alternatif Yem Bitkileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP423
Ad Alternatif Yem Bitkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Recep İrfan NAZLI
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi AYBEGÜN TON (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HASAN BEYTULLAH DÖNMEZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilere yaygın olarak tarımı yapılan yembitkileri dışında kalan ve yembitkisi olarak kullanılma potansiyeli olan alternatif yembitkileri ve bunların yetiştiriciliği konusunda temel bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği

Alternatif yembitkisi kavramı, alternatif yembitkilerinin sınıflandırılması, horoz ibiği, hayvan pancarı, tuz çalısı, kohya, şalgam, lahan, kolza, çayır düğmesi, aslandişi, hindiba, ayçiçeği, arı otu, sinir otu, çobandeğneği, tarla sarmaşığı, ebegümeci, semizotu ve çalıların yem bitkisi olarak yetiştirilme teknikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Hatipoğlu, R. 2021. Alternatif Yem Bitkileri Ders Notları Tansı, V. 2021. Alternatif Yem Bitkileri Ders Notları Anlarsal, A.E. 2021. Alternatif Yem Bitkilerİ Ders Notları

Notlar

Tan, M. Temel, S. 2012. Alternatif Yem Bitkileri. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ofset Tesisi, Erzurum


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alternatif yembitkisi ve alternatif yem kavramını öğrenir
ÖÇ02 Amaranthacea familyasından alternatif yembitkilerinin yetişticilliğini öğrenir.
ÖÇ03 Cruciferae familyasından altentarif yembitkilerinin yetiştiriciliğini öğrenir
ÖÇ04 Asteraceae famikyasından alternatif yembitkilerinin yetiştiriciliğini öğrenir
ÖÇ05 Chenopodiacea familyasından alternatif yembtkilerinin yetiştiriciliğini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alternatif yembitkisi ve alternatif yem kavramı Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Bazı önemli alternatif yembitkileri ve yetiştiircilikleri I: Horozibiği ve hayvan pancarı Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tuz çalısı Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Kohya Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Şalgam, Lahana, Kolza Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Çayır düğmesi Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Aslan dişi ve hindiba Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav için ahzırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yemlik ayçiçeği ve fazelya Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Siniro otu ve Çobandeğneği Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Tarla sarmaşığı ve Ebegümeci Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Semiz otu, yem havucu ve yem karpuzu Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Çayır maydanozu ve çayır kimyonu Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Bazı önemli alternatif yembitkileri ve yetiştiircilikleri XII: Yem Çalıları I: Leuceana ve Tropikal akasyalar Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Tamarugo ve keçiboynuzu Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 06:09