Genel Bilgi
Kod | ZMS475 |
Ad | Halkla İlişkiler Plan ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. VİLDA YARDIM TEKKOLLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. VİLDA YARDIM TEKKOLLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere halkla ilişkiler ve uygulamalarına yönelik temel bilgilerin öğretilmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Halkla İlişkiler Kavramı ve Önemi, Halkla İlişkiler İlkeleri, Halkla İlişkiler Amaçları, Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi, Halkla İlişkiler Modelleri, Halkla İlişkilerde Hedef Kitle, Halkla İlişkilerde Yapılan İşler, Üstlenilen Roller, Halkla İlişkilerde Program Planlama ve Yaratıcılık, Halkla İlişkilerde İletişim Planlaması, Kriz İletişimi ve Planlaması, Yazılı, Sözlü ve Görüntülü Program Planlama, Halkla İlişkiler Pratiği ve Örgüt İçi Stratejik İletişim, Tanıtım Planlaması ve Promosyon, Özel Olay ve Toplantı Düzenleme, Basın Bildirisi ve Haber Mektubu, Broşür ve Yardımcı Materyal Hazırlama, Konuşma Hazırlama ve Etkili Sunum, Halkla ilişkilerde Yararlanılan İletişim Araçları, Medya ile İlişkileri, Uygulama Örnekleri ve Değerlendirmesi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, İrfan Erdoğan. ERK, Pozitif Matbaacılık, Ankara, 2006.
Notlar
Halkla İlişkiler, Vilda Yardım Tekkollu, Ders Notu, Ç.Ü. Adana Meslek Yüksekokulu Yayınları, Adana, 2009. Çelebi, E. "Halkla ilişkiler Uygulamaları Nasıl Olmalı?", Nobel, Ankara, 2019. Çelebi, E. (2020) "Kurumsal Halkla İlişkilerin Etkinliğini Ölçme: STK Gönüllüleri Üzerine Bir Araştırma", Selçuk İletişim 13 (1), s. 180-196, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halkla ilişkiler alanındaki temel kavramları ve modelleri açıklar. |
ÖÇ02 | Halkla ilişkiler ilkelerini kavrar. |
ÖÇ03 | Halkla ilişkiler amaçlarını sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Halkla ilişkiler alanına özgü temel uygulama becerilerini edinir ve uygular. |
ÖÇ05 | Halkla ilişkiler uygulamalarında hedef kitlesini sınıflandırır. |
ÖÇ06 | Halkla ilişkilerde yapılan temel işleri sınıflandırır. |
ÖÇ07 | Halkla ilişkiler uygulamalarında gerekli düzeyde görsel tasarım becerilerini kullanır. |
ÖÇ08 | Halkla ilişkilerde yararlanılan iletişim araçlarını sınıflandırır. |
ÖÇ09 | Halkla ilişkiler Medya planı hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler Kavramı ve Önemi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Halkla ilişkiler İlkeleri | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Halkla İlişkiler Amaçları | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Halkla İlişkiler Modelleri | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Halkla İlişkilerde Hedef Kitle | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
7 | Halkla İlişkilerde Yapılan İşler, Üstlenilen Roller | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
9 | Halkla İlişkilerde Program Planlama ve Yaratıcılık | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Halkla İlişkilerde İletişim Planlaması | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kriz İletişimi ve Planlaması | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
12 | Yazılı, Sözlü ve Görüntülü Program Planlama, | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Halkla İlişkiler Pratiği ve Örgüt İçi Stratejik İletişim | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Tanıtım Planlaması ve Promosyon, Özel Olay ve Toplantı Düzenleme | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Halkla İlişkilerde Yararlanılan İletişim Araçları, Medya ile İlişkiler | Literatür taraması yapma, ders notlarına çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |