TBP418 Sıcak İklim Tahılları

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TBP418
Ad Sıcak İklim Tahılları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FARUK TOKLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tarla bitkileri içerisinde yer alan sıcak iklim tahılları yetiştirme ve ıslahı konularını öğrenir

Dersin İçeriği

Sıcak iklim tahılları grubunda yer alan mısır, çeltik, darılar, kuşyemi gibi bitkilerin adaptasyonu, iklim istekleri, yetiştirme teknikleri, ıslahı, taksonomisi, ekonomik önemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kırtok, Yusuf. Genel tarla bitkileri (serin ve sıcak iklim tahılları) / Yusuf Kırtok. Ç.Ü. Ziraat Fak., 1989. 114 s

Notlar

WEB'de sıcak iklim tahılları konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sıcak iklim tahılları ve bu grupta yer alan bitkileri öğrenir
ÖÇ02 Mısır, çeltik, darılar ve kuş yeminin dünyada ve ülkemizdeki ekonomik ve beslenme açısından önemini kavrar
ÖÇ03 Mısır, çeltik, darılar ve kuş yemi bitkilerinin bitkisel özellikleri, adaptasyon yetenekleri ve yetiştiriciliği konularını kavrar
ÖÇ04 Mıısır, çeltik, darılar gibi sıcak iklim tahıllarının ıslah yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri temel alanı ve ayrıca tahıllar, yemeklik tane baklagiller, endüstri bitkileri, çayır mera yem bitkileri ve enerji bitkilerini tanır, bu bitkilerin fizyolojisi, yetiştirilmesi, biyoteknolojik çalışmaları, organik tarımı, ıslahı ve yeni çeşit geliştirme konularındaki sorunlar ve çözüm yolları üzerinde bilgi sahibi olur. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili arazi çalışmasını yapar, Tarla ekim ve dikim planı tasarlar, kurar, uygular ve işletir. Araştırma sonuçlarını, değerlendirir ve yorumlar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik, üretim sistemi ve ekonomik sorunların kaynağını bulur, bitki ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda Tarla Bitkilerinin tohumluk üretimi ve sorunları, kaliteli tohumluğun geliştirilmesi ve ürün depolanması hakkında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. Sorunların çözümüne yönelik olarak disipline özgü takım çalışması yapabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla bitkilerinde genetik kaynakların tespiti ve korunması ve çoğaltma yöntemleri konularında deneyim kazanır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi edinir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tarla Bitkileri alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarla Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlaması, mekanizasyonu, hasat sonrası depolama, vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarla Bitkileri ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sıcak iklim tahıllarına giriş Dersin tanıtımı, kullanılacak kaynaklar, işileme yöntemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Mısırın tarihçesi, orijini, taksonomisi, bitkisel özellikleri Konu anlatımı, tartışma, soru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Mısırın ekolojisi ve adaptasyonu, mısır çeşitleri Konu anlatımı, tartışma, soru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Mısır yetiştiriciliğinde uygulanan kültürel işlemler Konu anlatımı, tartışma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Çeltiğin adaptasyonu, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği Konu anlatımı, tartışma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Çeltik tohumunun işlenmesi ve kalite faktörleri Konu anlatımı, tartışma, soru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Darılar ve kuşyemi, adaptasyonu, bitkisel özellikleri, yetiştiriciliği ve önemi Konu anlatımı, tartışma, soru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mısır bitkisinin döllenme biyolojisi ve ıslahı Derste yararlanılacak kaynaklar, yöntem ve tanıtım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Mısır ıslahında uygulanan yöntemler Konu anlatımı, tartışma, soru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Mısırda saf hatların geliştirilmesi, heterosis ve melez çeşit geliştirme Konu anlatımı, tartışma, soru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Mısırda hastalık ve zararlılara dayanıklılık ıslahı Konu anlatımı, tartışma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Çeltik döllenme biyolojisi ve ıslahı Konu anlatımı, tartışma, ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Çeltik ıslahında uygulanan metodlar Konu anlatımı, tartışma, soru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Darılar ve kuşyemi döllenme biyolojisi ve ıslah yöntemleri Konu anlatımı, tartışma, soru Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2024 05:43