Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
İnşaat Teknolojisi | |
Kod | IN228 |
Ad | Zeminlerin İyileştirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Ümit Yaşar BAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Ümit Yaşar BAL
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, mühendislik yapılarının güvenli ve ekonomik bir şekilde inşa edilmesi için zeminlerin mekanik özelliklerinin geliştirilmesine yönelik yöntemleri öğretmeyi amaçlar. Öğrencilere, zayıf zeminlerde karşılaşılan problemleri tanıma ve uygun iyileştirme tekniklerini seçme becerisi kazandırır. Zemin iyileştirme yöntemleri arasında mekanik, hidrolik, kimyasal ve fiziksel tekniklerin kullanımını kapsar. Bu derste modern analiz ve uygulama yöntemleri detaylı olarak incelenir. Böylece öğrenciler, farklı zemin koşullarında doğru mühendislik çözümleri üretebilecek bilgi ve donanıma sahip olurlar.
Dersin İçeriği
Zemin iyileştirme yöntemlerine giriş, Çimento enjeksiyonu, Kireçle stabilizasyon, Bitümle stabilizasyon, Uçucu kül, Kazıklar, Taş kolon, Derin karıştırma, Jet Grouting, Zemin Ankrajları, Zemin Çivileri, Yüzeysel kompaksiyon, Derin kompaksiyon, Kompaksiyon enjeksiyonu, Ön yükleme, Düşey drenler, Geotekstiller
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çelebi, M. (2016). Zemin İyileştirme Teknikleri ve Uygulamaları. Birsen Yayınları. Aydın, C. (2018). Zemin İyileştirme Yöntemleri ve Uygulamaları. Nobel Yayınları. Ders notları, Ümit Yaşar BAL
Notlar
https://www.yukselproje.com.tr/uploads/docs/1640872640_jet20211223vers09.pdf
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zemin iyileştirme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Zemin iyileştirme yöntemlerini standartlara uygun olarak uygular. |
ÖÇ03 | Jet Grouting yöntemini tanımlar. |
ÖÇ04 | Zemin ankrajlarını, zemin çivilerini ve geotekstilleri açıklar. |
ÖÇ05 | Zemin iyileştirme yöntemlerinin avantajlarını ve sınırlamalarını değerlendirir. |
ÖÇ06 | Zemin iyileştirme projelerinde kullanılan malzemeleri açıklar. |
ÖÇ07 | Zemin iyileştirme projeleri için uygun yöntemleri seçer. |
ÖÇ08 | Zemin iyileştirme projelerinde karşılaşılan teknik zorlukları çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel matematik ve fen bilimleri ile temel teknik konularda yeterli altyapıya sahip olarak, bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri meslek alanlarındaki problemlerin çözümleri için kullanır. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnşaat teknikerliği konusu olan problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ile bu amaca uygun yöntemler ve teknikleri seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İstenen gereksinimleri ve belirli ihtiyaçları karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi doğrultusunda modern yöntemleri uygular. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnşaat uygulamalarında gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren bazı mesleki paket programları etkin kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı işletmesi ve uygulama süreçleri ile yapı metraj ve maliyetini ortaya çıkarabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel mühendislik konularında deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlayarak sonuca varma becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kalite, standart ve standardizasyon kavramları, üretimde kalite kontrolü ile şantiye yönetimi ve süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yaparak, bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda sorumluluk alma, etkin çalışma becerisine ve özgüvene sahiptir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenmenin gereklilik bilinci ile bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini yeniler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ile Mesleki İngilizce'yi iyi kullanabilme ve ayrıca etkili iletişim kurabilme becerisi sahiptir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş hayatında; çevre bilinci, iş sağlığı ve güvenliği ile mesleki etik sorumluluğuna sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zemin iyileştirme yöntemlerine giriş | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çimento enjeksiyonu | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kireçle stabilizasyon | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Bitümle stabilizasyon, Uçucu kül | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kazıklar, Taş kolon | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Derin karıştırma | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Jet Grouting | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Zemin Ankrajları, Zemin Çivileri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Yüzeysel kompaksiyon | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Derin kompaksiyon | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kompaksiyon enjeksiyonu | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Ön yükleme | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Düşey drenler | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Geotekstiller | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |