Genel Bilgi
Kod | AEB101 |
Ad | Hareket Eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Hareket kavramı ve temel hareket becerilerini açıklar ve nasıl uygulanabileceğini öğrenir.
Dersin İçeriği
Hareket Eğitimi Tarihçesi. Hareket Eğitiminde Temel Kavramlar. Motor Gelişim ve Motor Gelişimi Etkileyen Faktörler. Fiziksel ve Temel Hareket Gelişim Dönemleri. Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Hareket ve Beceri Öğretimi Metin Sayın Hareket Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri. İsmail Topkaya Hareket Eğitimi Sinan Ayan
Notlar
Hareket ve Beceri Öğretimi Metin Sayın Hareket Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Öğrenme ve Öğretimin Temelleri. İsmail Topkaya Hareket Eğitimi Sinan Ayan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Motor gelişimi ve özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Hareket eğitim programının temel özelliklerini açıklayabilecektir. |
ÖÇ03 | Hareket eğitim programının amaç özelliklerini saptar. |
ÖÇ04 | Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimleri öğrenir. |
ÖÇ05 | Hareket analizine genel giriş özelliklerini açıklar. |
ÖÇ06 | Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler |
ÖÇ07 | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirler. |
ÖÇ08 | Temel birleştirilmiş hareket becerilerini etkili ve özenle kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, derse ilişkin beklentilerin paylaşılması ve sorumluluklarının açıklanması. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hareket Eğitimi Tarihçesi | Literatüt taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hareket Eğitiminde Temel Kavramlar | ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Motor Gelişim ve Motor Gelişimi Etkileyen Faktörler | ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Temel Hareket Gelişim Dönemleri | ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sporsal Hareketler Dönemi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Temel Hareket Becerileri | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hareketin Unsurları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Dansta Kullanılan Hareket ile İlgili Terimler | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım |
11 | Hareket eğitim programı içeresinde ritim ve dansın yeri ve önemi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
12 | Koreografi ve Hareket Öğrenim ve Öğretimi | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
13 | Hareket analizinde teorik yaklaşımlar ve modern sistemler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Hareket analizinde gerekli araçların kullanılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Anlatım |
15 | Egzersiz ve Aktivite Uygulamaları, bireysel ve grup çalışmaları | Görsel materyallerin izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |