AEB103 İnsan Anatomisi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AEB103
Ad İnsan Anatomisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Nazire KILIÇ ŞAFAK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Nazire KILIÇ ŞAFAK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel anatomik terimlerin öğrenilmesi, insan vücudunu oluşturan sistemler hakkında bilgi ve beceri kazanılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Temel anatomik kavramlar, kas-iskelet, solunum-dolaşım, sindirim, ürogenital, endokrin ve sinir sistemleri anatomisi

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

1- Yücel, A.H. (2018).Dere Anatomi Atlası ve Ders Kitabı. 7. Baskı, Adana: Akademisyen Kitabevi. 2- Moore, K. L., & Dalley, A. F. (2018). Clinically oriented anatomy. Wolters kluwer india Pvt Ltd. 3- Drake, R., Vogl, A. W., & Mitchell, A. W. (2009). Gray's anatomy for students E-book. Elsevier Health Sciences. 4- Arıncı, K. & Elhan, A. (2014). Anatomi. 5. Baskı, Ankara: Güneş Kitabevi.

Notlar

1- Ozan H. Ozan Anatomi.3. Baskı, Ankara: Klinisyen Tıp Kitabevleri, 2014. 2- Yıldırım M. İnsan Anatomisi. 9. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2012. 3- Yıldırım M. Resimli sistematik anatomi. 1. Baskı, İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri, 2013. 4- Gövsa Gökmen F. Sistematik Anatomi. 1. Baskı, İzmir: Güven Kitabevi, 2008


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel anatomik kavramları öğrenmek
ÖÇ02 Kas-iskelet sistemi anatomisini öğrenmek
ÖÇ03 Solunum sistemi anatomisini öğrenmek
ÖÇ04 Dolaşım sistemi anatomisini öğrenmek
ÖÇ05 Sindirim sistemi anatomisini öğrenmek
ÖÇ06 Ürogenital sistem ve endokrin sistem anatomisini öğrenmek
ÖÇ07 Sinir sistemi anatomisini öğrenmek
ÖÇ08 Antrenörlük yaptığı alanda insan vücudu ile ilgili bilgileri bütünleştirerek doğru kişiye doğru antremanların belirlenmesinde bu temel anatomik bilgileri kullanabilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anatomi Terminolojisi, Anatomiye giriş Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 Kemikler hakkında genel bilgiler I Önceki haftanın tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kemikler hakkında genel bilgiler II Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Kaslar Hakkında genel bilgiler I Önceki haftanın tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Kaslar Hakkında Genel Bilgiler II Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Eklemler Hakkında Genel Bilgiler I Önceki haftanın tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Eklemler hakkında Genel Bilgiler II Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Ders notu ve kitaplar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dolaşım Sistemi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Solunum Sistemi Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Sindirim Sistemi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Erkek ve Kadınlarda Genital Sistem Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Üriner Sistem ve Endokrin Sistem Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Sinir Sistemi ve Duyu Organları Ders Notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Sinir sistemi ve duyu ara motor nöronlar Önceki haftanın tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları- Ders Notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 05:06