Genel Bilgi
Kod | AEB105 |
Ad | Genel Cimnastik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı cimnastiğin temelini oluşturan hareketer ve alet kullanımıyla ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılmsı.
Dersin İçeriği
Dersle ilgili genel bilgiler temel teknik ve çalışmalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Suveren, C. (2018). Gösteri Cimnastiği. Gazi yayınevi, İstanbul. Mengütay, S. (1998). Artistik Cimnastik - Temel Teknik Hareketlerin Öğretim Yöntemleri Ve Yardım Şekilleri. Marmara Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Sanrı M,(2005). Genel Cimnastik.Ç.Ü Basımevi,Adana
Notlar
Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cimnastik gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve spor faliyetlerinde eğitim gereksinimlerini belirler. |
ÖÇ02 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini yorumlar. |
ÖÇ03 | Cimnastikle ile ilgili temel becerileri uygular. |
ÖÇ04 | Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve cimnastik eğitim programını karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Cimnastik alanında bireysel ve ekip çalışmalarında sonucu değerlendirir. |
ÖÇ06 | Cimnastik alanında bireysel gelişim için antrenman planı tasarlar. |
ÖÇ07 | Genel Cimnastik dersinde arkadaşlarına saygılı davranır. |
ÖÇ08 | Genel cimnastik dersinde cimnastik aletlerini kullanarak hareket sergiler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders salonunun tanıtımı, cimnastiğe genel bakış ve cimnastik aletlerinin tanıtımı. | Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
2 | Düzen alıştırmaları | Düzen alıştırmaları ile ilgili kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Temel duruşlar | Temel duruşlar ile ilgili video izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
4 | Temel duruşlar ve düzen alıştırmaları grup çalışmaları | Temel duruş ve düzen alıştırmaları ile ilgili görseller toplamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
5 | Eşli çalışmalar Cimnastik kasası | Eşli çalışma örnekleri çizerek hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Isınma ve Esneklik çalışmaları | Isınma ve esneknik çalışmaları ile ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
7 | Isınma ve esneklik çalışmaları tekrarı | Isınma ve esneklik formları çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava yönelik hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Cimnastik labutu | Cimnastik labutu tasarlamaya yönelik bilgi toplamak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Tırmanma halatı ve merdiveni | Tırmanma halatı ve merdiveni ile ilgili bilgi toplamak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
11 | Trampolin | Trambolin ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Sağlık topu | Sağlık topu alıştırma örnekleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | İp atlama | ip atlama egzersizleri ile ilgili bilgi toplamak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Cimnastik sopası | Görsel ve yazılı literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
15 | Grup çalışmaları Final Sınavı Hazırlık | Cimnastik grup çalışması yarışma videosu izleme ve yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik hazırlık çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik hazırlık çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |