Genel Bilgi
Kod | AB201 |
Ad | Egzersiz Fizyolojisi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Egzersizin insan organizması üzerindeki etkileri ve düzenli olarak yapılan egzersize uyum yanıtları ile ilgili temel bilgileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
İnsan vücudunu meydana getiren hücre, doku organlar ve sistemlerin fonksiyonları, egzersiz esnasında ve sonrasında meydana gelen fizyolojik değişiklikler, değişik sportif aktivitelerde performansı etkileyen fizyolojik faktörler ve düzenli egzersizle ortaya çıkan uyum yanıtları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları 1. Powers KS, Howley TE (2012). Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. (8th edition) New York: McGraw Hill. 2. Wilmore JH, Costill DL, Kenney WL (2008). Physiology of sport and exercise. Human Kinetics Europe Ltd. 3. Brooks GA, Fahey TD, White TP, Baldwin KM, (2004). Exercise Physiology; Human energetics and its application. (4th edition) New York: McGraw Hill. 4. Katch VL, McArdle WD, Katch FI (2010). Essential Exercise Physiology; 4th (International Edition) Lippincott Williams and Wilkins. 5. ACSM (2012). ACSM?s Advanced Exercise Physiology; (2nd edition) Lippincott Williams and Wilkins. 6. Kraemer W, Fleck S, Deschenes M (2012). Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. (1st edition) Lippincott Williams and Wilkins.
Notlar
Kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Egzersiz sırasında metabolizmanın değişimi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Besin ögelerinin egzersizde nasıl kullanıldığını tanımlar. |
ÖÇ03 | Aerobik ve anaerobik metabolizmayı açıklar. |
ÖÇ04 | İskelet kası özellikleri ile uyarılma kasılma-eşleşmesi aşamalarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Egzersizde solunum sisteminde meydana gelen değişiklikleri açıklar. |
ÖÇ06 | Egzersizde kardiyovasküler sistemde meydana gelen değişiklikleri açıklar. |
ÖÇ07 | Egzersizde maksimal oksijen alımı ve anaerobik eşik kavramlarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizyoloji Bilimine Giriş | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Vücut Sıvı Dengesi ve Egzersiz | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Enerji - Enerji Metabolizması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Egzersizde Aerobik Metabolizma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Egzersizde Anaerobik Metabolizma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Egzersiz ve Toparlanma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | İskelet Kası ve Egzersiz | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Midterm exam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Sinir-Kas Sistemi Fizyolojisi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Egzersizin Kas İskelet Sistemi Üzerine Etkisi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kas Kuvvetini Etkileyen Faktörler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Özel egzersiz Fizyolojisi, kuvvet sporları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Özel egzersiz Fizyolojisi, sürat sporları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kardiyovasküler sistem fizyolojisi ve Egzersiz | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Egzersizde Solunum Sistemi, dayanıklılık sporları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |