Genel Bilgi
Kod | AB202 |
Ad | Egzersiz Fizyolojisi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı antrenman uygulamalarında ve çevresel koşullarda egzersize verilen fizyolojik yanıtlar ile ilgili temel bilgileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Aerobik ve antrenmanlar sonucu solunum-dolaşım ve sinir-kas sistemlerinde meydana gelen uyum yanıkları ve fizyolojik temelleri, farklı egzersizler sırasında oluşan yorgunluğun fizyolojik nedenleri, egzersizde termoregülasyon, yüksek rakım fizyolojisi ve antrenman uygulamalarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları 1. Powers KS, Howley TE (2012). Exercise Physiology: Theory and Application to Fitness and Performance. (8th edition) New York: McGraw Hill. 2. Wilmore JH, Costill DL, Kenney WL (2008). Physiology of sport and exercise. Human Kinetics Europe Ltd. 3. Brooks GA, Fahey TD, White TP, Baldwin KM, (2004). Exercise Physiology; Human energetics and its application. (4th edition) New York: McGraw Hill. 4. Katch VL, McArdle WD, Katch FI (2010). Essential Exercise Physiology; 4th (International Edition) Lippincott Williams and Wilkins. 5. ACSM (2012). ACSM?s Advanced Exercise Physiology; (2nd edition) Lippincott Williams and Wilkins. 6. Kraemer W, Fleck S, Deschenes M (2012). Exercise Physiology: Integrating Theory and Application. (1st edition) Lippincott Williams and Wilkins.
Notlar
İnternet ve kütüphane veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aerobik dayanıklılık antrenmanları ile solunum dolaşım sisteminde meydana gelen uyum yanıtlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Aerobik dayanıklılık antrenmanları ile iskelet kas sisteminde meydana gelen uyum yanıtlarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Anaerobik antrenman sonucu kardiyovasküler sistemde meydana gelen uyum yanıtlarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Anaerobik antrenman sonucu sinir kas sisteminde meydana gelen uyum yanıtlarını tanımlar. |
ÖÇ05 | Farklı antrenman uygulamalarında gelişen yorgunluk mekanizmalarını fizyolojik olarak tanımlar. |
ÖÇ06 | Sıcak ortamda yapılan egzersiz sırasında vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri tanımlar. |
ÖÇ07 | Soğuk ortamda yapılan egzersiz sırasında vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri tanımlar. |
ÖÇ08 | Yüksek irtifada egzersiz sırasında akut ve kronik olarak vücutta meydana gelen fizyolojik değişiklikleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Farklı antrenman uygulamalarına uyum yanıtlarına genel bakış | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Aerobik (kapasiteyi) dayanıklılığı belirleyen unsurlar ve yorgunluk | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Aerobik kapasiteyi belirlemeye yönelik saha ve laboratuvar testleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Aerobik dayanıklılık antrenmanları ile solunum dolaşım sisteminde meydana gelen uyumlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Aerobik dayanıklılık antrenmanları ile iskelet kas sisteminde meydana gelen uyumlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Anaerobik kapasiteyi belirleyen unsurlar ve yorgunluk | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Anaerobik kapasite kapasiteyi belirlemeye yönelik saha ve laboratuvar testleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Anaerobik antrenman sonucu kardiyovasküler sistemde meydana gelen uyumlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Anaerobik antrenman sonucu sinir kas sisteminde meydana gelen uyumlar | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Aerobik ve anaerobik antrenmanların planlanması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Sıcak ortamda egzersiz ve etkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Soğuk ortamda egzersiz ve etkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yüksek rakım fizyolojisi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yükseklik antrenmanları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |