Genel Bilgi
Kod | AB220 |
Ad | Pilates |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Pilates eğitimine ilişkin teknik çalışmaların uygulanabilmesine için doğru bir temelin yerleştirilmesi ve becerilerin öğrencilere kavratılması.
Dersin İçeriği
Pilates ile ilgili tanım, tarihçe ve genel bilgiler. Joseph Hubertus Pilates'in hayatı ve pilatese katkıları. Mat başlangıç ve orta seviye hareketleri, pre-pilates duruşları. Postür duruşu, nefes ve pilatesin prensipleri. Reformer aleti ve pilateste kullanılan yardımcı malzemeler ile ilgili bilgiler.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Pilates Anatomisi, A. Ellsworth. Pilates Uyumlu Beden Kontrolü, p. Lemond. Pilates Eğitmenler için El Kitabı, Hipokrat kitabevi. Rehabilitasyon için Pilates, Samantha Wood.
Notlar
12 Haftalık Pilates Mat Egzersizinin 14-15 Yaş Voleybol Kız Öğrencilerinin Bazı Biyomotor Özellikler Ve Teknik Performans Üzerine Etkilerinin İncelenmesi, Sakarya Üniversitesi, 2018.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pilates ile ilgili genel bilgileri hatırlar. |
ÖÇ02 | Pilatesin prensiplerini izah eder. |
ÖÇ03 | Joseph Hubertus Pilates ile ilgili bilgileri açıklar. |
ÖÇ04 | Pilates temel hareketlerini özetler. |
ÖÇ05 | Omurga ve leğen kemiği ile ilgili bilgileri kullanır. |
ÖÇ06 | Hundred hareketi ile ilgili çıkarımda bulunur. |
ÖÇ07 | Reformer ile ilgili genel bilgileri yorumlar. |
ÖÇ08 | Direnç lastiği ve swiss ball ile hareketleri planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pilates ile ilgili genel bilgiler. | Pilates ile ilgili bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Problem Çözme |
2 | Joseph Hubertus Pilates ile ilgili genel bilgiler. | Joseph Hubertus pilates'in hayatı ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Pilates tarihi. | Joseph Hubertus Pilates ile ilgili video izleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Pilatesin Prensipleri. | Pilateste nefes prensibi ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Postür ve nefes çalışması. | Omurga ile ilgili video izleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
6 | Pilates temel hareketleri. | Clock work tekniği ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Yer hareketlerine hazırlık. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Omurganın doğal duruşu. | Salonun düzenlenmesi, minderlerin dizilmesi, aletlerin kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Hamile kedi pozisyonu. Sfenks pozisyonu. Yan imprint duruşu. Muz duruşu. | Imprinting ve pelvic curl ile ilgili video izlenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yüz hareketi, yukarı yuvarlanma hareketi, tek bacak daire hareketi. | Hundred hareketinde nefes çalışması ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Geriye yuvarlanma. Tek bacak esnetme. Çift bacak esnetme. | Sırtta yuvarlanma hareketiyle ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Omurga esnetmesi. Testere. | Testere hareketini videoda izleme. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
14 | Tek bacak tekme. Çift bacak tekme. Fok hareketi. | Pilateste mat hareketleri ile ilgili bilgi toplama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Reformer, magic circle, chair, barrel, swiss ball, mini ball, direnç lastiği ile ilgili temel bilgiler. | Reformer aleti ile ilgili video izleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |