AB317 Doğa Sporları

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB317
Ad Doğa Sporları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; öğrencilerin doğa sporları hakkında bilgi sahibi olmalarını, doğa sporlarında kullanılan malzemeleri öğrenmeleri ve malzemelerin kullanımlarını öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Doğa sporları, tanımı, çeşitleri, kullanılan malzemeler ve doğa sporları uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

1. Genç, H.(2019). Doğa Sporları. Gece Kitaplığı 2. Aydıngün, H. (1997). Doğada Yaşam ve Gezi Notları. Yayınevi Ltd., İstanbul. 3. Graydon D. ve Hanson K. (2005). Dağcılık Zirvelerin Özgürlüğü. Homer Kitabevi ve Yayıncılık Ltd. Şti. 4. İbrahim H. ve Cordes K. A. (2002). Açık hava rekreasyonu. Sagamore Pub. LLC. 5. Moynier J. (2004). Herkes İçin: Dağcılık. Bilge Sanat Yapım YayınlarıCemYoksuler YILMAZ. ppt sunumları ve ders notları.

Notlar

Cem Yoksuler YILMAZ. ppt sunumları ve ders notları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Doğa sporları hakkında genel bilgileri sıalar.
ÖÇ02 Doğa sporlarının çeşitleri hatırlar.
ÖÇ03 Doğa sporlarındaki gelişmeleri takip eder ve bunları yapar.
ÖÇ04 Doğa sporları hakkında genel malzemeleri hatırlar.
ÖÇ05 Doğada çadır kurmayı yapar.
ÖÇ06 Treking aktivitelerini ayırt eder.
ÖÇ07 Doğada karşılaşılabilecek kazaları sıralar.
ÖÇ08 Güvenli çadır kampı yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Doğa sporlarının tanımı,çeşitleri varsa müsabaka şartlarının anlatılması Doğa sporları hakkında genel araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yaz dağcılığı ve malzeme tanıtımı,kullanımı Dağcılık hakkında araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kış dağcılığı ve malzeme tanıtımı,kullanımı Kış dağcılığı hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Yaz kampçılığı Kampçılık hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kış kampçılığı Kış kampı hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Doğa yürüyüşü Doğa yürüyüşü hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Yamaç paraşütü Yamaç paraşütü uçuş videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dalma Konu hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Rafting Rafting videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sportif tırmanışı Konu hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Oryantiring Oryantiring hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bisiklet Konu hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dağcılık Dağcılık videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Karavancılık Konu hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları exam Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 05:04