Genel Bilgi
Kod | AB317 |
Ad | Doğa Sporları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin doğa sporları hakkında bilgi sahibi olmalarını, doğa sporlarında kullanılan malzemeleri öğrenmeleri ve malzemelerin kullanımlarını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Doğa sporları, tanımı, çeşitleri, kullanılan malzemeler ve doğa sporları uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1. Genç, H.(2019). Doğa Sporları. Gece Kitaplığı 2. Aydıngün, H. (1997). Doğada Yaşam ve Gezi Notları. Yayınevi Ltd., İstanbul. 3. Graydon D. ve Hanson K. (2005). Dağcılık Zirvelerin Özgürlüğü. Homer Kitabevi ve Yayıncılık Ltd. Şti. 4. İbrahim H. ve Cordes K. A. (2002). Açık hava rekreasyonu. Sagamore Pub. LLC. 5. Moynier J. (2004). Herkes İçin: Dağcılık. Bilge Sanat Yapım YayınlarıCemYoksuler YILMAZ. ppt sunumları ve ders notları.
Notlar
Cem Yoksuler YILMAZ. ppt sunumları ve ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğa sporları hakkında genel bilgileri sıalar. |
ÖÇ02 | Doğa sporlarının çeşitleri hatırlar. |
ÖÇ03 | Doğa sporlarındaki gelişmeleri takip eder ve bunları yapar. |
ÖÇ04 | Doğa sporları hakkında genel malzemeleri hatırlar. |
ÖÇ05 | Doğada çadır kurmayı yapar. |
ÖÇ06 | Treking aktivitelerini ayırt eder. |
ÖÇ07 | Doğada karşılaşılabilecek kazaları sıralar. |
ÖÇ08 | Güvenli çadır kampı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğa sporlarının tanımı,çeşitleri varsa müsabaka şartlarının anlatılması | Doğa sporları hakkında genel araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yaz dağcılığı ve malzeme tanıtımı,kullanımı | Dağcılık hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kış dağcılığı ve malzeme tanıtımı,kullanımı | Kış dağcılığı hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yaz kampçılığı | Kampçılık hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kış kampçılığı | Kış kampı hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Doğa yürüyüşü | Doğa yürüyüşü hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yamaç paraşütü | Yamaç paraşütü uçuş videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dalma | Konu hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Rafting | Rafting videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sportif tırmanışı | Konu hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Oryantiring | Oryantiring hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bisiklet | Konu hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dağcılık | Dağcılık videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Karavancılık | Konu hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | exam | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,72 | ||
AKTS | 5 AKTS |