AE343 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Aletli Cimnastik)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE343
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Aletli Cimnastik)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere, artistik cimnastik branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, Erkek ve Bayan artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer,kulplu beygir,halka, atlama masası,parallel, barfiks, asimetrik parallel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları ve artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejiler konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yrd.Doç.Dr. Sibel SUVEREN,Yrd.Doç.Dr.Salih SUVEREN Gazi yayınları.

Notlar

Türkiye Cimnastik Federasyonu Resmi Sitesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar.
ÖÇ02 Artistik cimnastik tarihi ve disiplinleriyle ilgili temel bilgileri hatırlar
ÖÇ03 Artistik cimnastikte kullanılan temel hareketleri ayırt eder
ÖÇ04 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır.
ÖÇ05 Artistik cimnastik aletlerinde temel hareketleri uygular.
ÖÇ06 Artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygular .
ÖÇ07 Artistik cimnastik kurallarını sınıflar
ÖÇ08 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve cimnastik eğitim programını karşılaştırır.
ÖÇ09 Sporculara ve takıma uygun antrenman tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yerde überschlak öne açık salto hareketinin basamaklamaları, ve uygulama teknikleri Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
2 Yerde erişmek , kartvil hareketinin uygulamaları ve basamaklamaları Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
3 Öne ve geriye toplu salto basamaklamaları ve uygulamaları. Görsel ve yazılı literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Filikfilak , basamaklamaları ve uygulamaları Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Paralel aletinde amut, analizi ve uygulamaları.Öne ve geri toplu çift salto Görsel ve yazılı literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Paralel aletinde asılmalar, uzanma kipesi ve uygulamaları Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Asimetrik barda kipe,taban üst bara geçiş. barfikste geri çift kol uygulamaları Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Asimetrik barda kipe mihfer barfikste geri çift kol uygulamaları,geriye çift salto bitiriş. Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Halkada kipe , ters tokat hareketinin basamaklamaları ve uygulamalar,öne ve geri toplu çift salto Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Dengede çember, basit bitirişler , sıçramalar ve dönüşler. kulplu beygirde bir devir Müsabaka videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Dengede çember, öne açık salto ve kartvil salto bitirişler , kulplu beygirde bir devir,dönüşlü makaslar Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
13 Atlama masasında , açık bacak geçiş Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Atlama masasında , masaya yaklaşma koşuları ve überschlak bükük salto. Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Atlama masasında , kartvil açık salto Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.02.2025 02:33