Genel Bilgi
Kod | AE353 |
Ad | Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Tenis) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, antrenörlük ve tenis öğretiminin temel ilkelerini kapsar. Antrenörün rolü, etkili iletişim teknikleri, sorun çözme ve eleştiri yapma becerileri üzerinde durulur. Ayrıca tenis öğretme yöntemleri, oyun stratejileri ve taktikleri, turnuva oyuncuları için oyun planları geliştirme, sezgi ve yüzde oyunu gibi konulara odaklanılır. Tenis biyomekaniği, denge, momentum ve elastik enerji gibi konularla, oyuncuların fiziksel performanslarını iyileştirmeye yönelik pratik uygulamalar öğretilir. Ders, oyuncuların oyun stratejilerini geliştirmelerine ve biyomekanik bilgileri uygulayarak daha etkili performans sergilemelerine olanak tanır.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı, tenis antrenörlerinin ve oyuncularının tenis oyununu daha verimli bir şekilde geliştirmelerini sağlayacak temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. İletişim becerilerini, strateji ve taktik uygulamalarını güçlendirerek, oyuncuların zihinsel ve fiziksel performanslarını en üst düzeye çıkarmayı hedefler. Ayrıca, tenis biyomekaniği ve pratik uygulamalar üzerinden oyuncuların vuruş tekniklerini optimize etmeyi ve oyun stratejilerine dayalı kararlar almayı öğretir. Bu sayede, hem antrenörlerin hem de oyuncuların profesyonel gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Notlar
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, antrenörün rolünü ve tenis öğretme yöntemlerinin temel ilkelerini tanımlayabileceklerdir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, iletişimin önemi ve sözlü/sözsüz mesajların tenis antrenmanındaki etkilerini açıklayabileceklerdir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, farklı oyun durumlarında strateji ve taktik uygulamaları geliştirecek ve bunları sahada kullanabilecektir. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, tenis biyomekaniği ve oyun stilleri arasındaki ilişkileri analiz ederek, oyuncuların güçlü ve zayıf yönlerini belirleyebilecektir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, antrenörlük mesleğinde farklı iletişim stratejilerinin etkinliğini değerlendirecek ve uygun çözümleri seçecektir. |
ÖÇ06 | Öğrenciler, turnuva oyuncuları için kişisel oyun planları ve stratejiler geliştirerek, oyuncunun performansını iyileştirmek için yaratıcı çözümler sunacaktır. |
ÖÇ07 | Öğrenciler, oyun stillerine göre uygun taktikleri seçerek maç stratejileri oluşturabilecektir. |
ÖÇ08 | Öğrenciler, tenis biyomekaniği kavramlarını, oyuncu vuruş tekniklerini ve hareketlerini geliştirmek için sahada pratik uygulamalara dönüştürebilecektir. |
ÖÇ09 | Öğrenciler, oyuncu performanslarını ve taktiksel kararları eleştirel bir şekilde analiz ederek, oyun içindeki stratejileri iyileştirmek için önerilerde bulunacaktır. |
ÖÇ10 | Öğrenciler, turnuva oyuncuları için fiziksel ve zihinsel kondisyonu optimize etmek adına uygun antrenman yöntemlerini ve tekniklerini uygulayarak, oyun performanslarını geliştirebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Antrenörün rolü. | Antrenörün rolü konusunda makaleler okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İletişim kavramı ve önemi, İletişimi iyileştirmek, (sözlü mesajlar göndermek ‘konuşmak, dinlemek’ ,sözsüz iletişim) | Sözlü ve sözsüz iletişim konusunda bilgi sahibi olur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Problemlerle baş etmek ve eleştiri yapmak, farklı durumlarda iletişim kurmak, kontrol listesi hazırlamak. | Problemlerle baş etmek ve eleştiri yapmak, farklı durumlarda iletişim kurmak, kontrol listesi hazırlamak konularını araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Antrenörlük mesleği. | Antrenörlük mesleğini anlatır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tenis öğretme yönteminin hedefi, öğrenme-öğretme, tipleri, öğretme aşamaları, öğretme tipleri, stilleri ve metotları. | Tenis öğretme yönteminin hedefi, öğrenme-öğretme, tipleri, öğretme aşamaları, öğretme tipleri, stilleri ve metotları ifade eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Turnuva oyuncuları için strateji ve taktiklerde maç oyununu etkileyen faktörleri sıralar. | Turnuva oyuncuları için strateji ve taktiklerde maç oyununu etkileyen faktörleri sıralar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Turnuva oyuncuları için strateji ve taktiklerde oyun stilleri, oyun stillerine karşılık vermek için oyun planları, arasındaki ilişkiler ve farklı tiplerdeki oyunculara karşı kullanılabilecek oyun planları. | Turnuva oyuncuları için strateji ve taktiklerde oyun stilleri, oyun stillerine karşılık vermek için oyun planları arasındaki ilişkiler ve farklı tiplerdeki oyunculara karşı kullanılabilecek oyun planları konusunu hatırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınavlara hazırlık yapar. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | 5 oyun durumunda kullanılan taktikler. | Oyun durumlarındaki taktikler konusundaki parçaları birleştirir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sezinlemenin tanımı ve önemi, Sezinleme tipleri ve özellikleri, Sezinleme nasıl geliştirilir. | Sezinlemenin tanımı ve önemi, Sezinleme tipleri ve özellikleri, Sezinleme nasıl geliştirilir izah eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Turnuva oyuncuları için yüzde oyunu, Tekler stratejisini etkileyen diğer faktörler. | Turnuva oyuncuları için yüzde oyunu, Tekler stratejisini etkileyen diğer faktörler konusunda bilgi sahibi olma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Taktiksel maç analizi, Taktiksel eğitim. | Taktiksel maç analizi, Taktiksel eğitimi hatırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tenis biyomekaniğine giriş, denge, eylemsizlik, zıt kuvvetler. | Tenis biyomekaniğine giriş, denge, eylemsizlik, zıt kuvvetler konusunda literatür tarar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Tenis biyomekaniğine momentum, elastik enerji, koordinasyon zinciri. | Tenis biyomekaniğine momentum, elastik enerji, koordinasyon zinciri konusunda literatür tarar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Tenis biyomekanik için pratik uygulamalar. | Tenis biyomekanik için pratik uygulamalar konusunda bilgi toplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci final sınavına hazırlık yapar. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci final sınavına hazırlık yapar. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |