AE330 Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Tenis)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AE330
Ad Uzmanlık Eğitimi Spor Dalı (Tenis)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, ileri seviye tenis tekniklerine odaklanır. Forehand, backhand, servis, vole, smaç gibi vuruşlar ve turnuva oyuncularında düzeltme üzerine çalışılır. Ayrıca, oyuncular için motivasyon, konsantrasyon, duygusal kontrol, düşünce ve davranış yönetimi, zihinsel performans konularına değinilir. Turnuva oyuncularının ebeveynleriyle iletişimde nasıl daha etkili olabilecekleri anlatılır. Dersin bir diğer konusu, kort hareket döngüsü, kortta hareket etme ve hareket egzersizleridir. Tenisin fiziksel ihtiyaçlarına uygun kondisyon ve antrenman prensipleri; ısınma, soğuma, dayanıklılık, sürat, güç, esneklik, koordinasyon ve denge gibi unsurlar ele alınır. Fiziksel kondisyon programı ve dairesel çalışma yöntemleri de anlatılır. Teniste fitness değerlendirmesi yapılır. Tekler ve çiftler için genel strateji ve taktikler, turnuva oyunları ve mantalite konularında da bilgi verilir.

Dersin İçeriği

Bu ders, tenis oyuncularına yönelik ileri seviye vuruş teknikleri, mental stratejiler ve fiziksel kondisyonu geliştirmeyi amaçlar. Forehand, backhand, servis, vole, smaç gibi vuruş tekniklerinin yanı sıra, turnuva oyuncularının motivasyon, konsantrasyon ve duygusal kontrolünü de ele alır. Ayrıca, oyuncuların ebeveynleriyle iletişim kurma, kort hareket döngüsü, fiziksel kondisyon programları, ısınma-soğuma, dayanıklılık, sürat, kuvvet, esneklik ve denge gibi konularda bilgiler verilir. Tekler ve çiftler için strateji, taktikler ve turnuva mantalitesine de odaklanılır. Bu ders, oyuncuların teknik ve mental olarak turnuva performanslarını iyileştirmeyi hedefler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000

Notlar

TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teniste ileri seviye vuruş teknikleri (forehand, backhand, servis, vole, smaç) hakkında temel bilgi edinir.
ÖÇ02 Teniste kullanılan ileri seviye vuruş tekniklerinin (forehand, backhand, servis, vole, smaç) her birinin doğru kullanımını açıklar.
ÖÇ03 Tenis kortunda doğru hareket döngüsü ve kort kaplama tekniklerini uygulayarak oyun performansını iyileştirir.
ÖÇ04 Turnuva oyuncularının performansını değerlendirerek teknik ve zihinsel düzeltmeler yapar.
ÖÇ05 Farklı vuruş tekniklerini (forehand, backhand, servis, smaç) bir arada kullanarak stratejik oyun taktikleri geliştirir.
ÖÇ06 Tenis oyuncularının mental durumlarını (motivasyon, konsantrasyon, duygusal kontrol) değerlendirir ve bu faktörlerin performansa etkisini analiz eder.
ÖÇ07 Turnuva oyunlarında oyuncuların zihinsel performansını artırmaya yönelik yeni stratejiler ve mental egzersizler tasarlar.
ÖÇ08 Turnuva ortamında oyuncular ve ebeveynleri arasındaki iletişimi yönetir ve bu ilişkiyi daha verimli hale getirecek yöntemler uygular.
ÖÇ09 Fiziksel kondisyon testleri ve fitness değerlendirmeleri yaparak oyuncuların performans düzeyini ölçer ve gelişim alanlarını belirler.
ÖÇ10 Tekler ve çiftler oyunları için strateji ve taktikler geliştirir, turnuva mantalitesine uygun yeni oyun planları oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İleri seviye vuruş tekniklerinde yer vuruşları (forehand- backhand). Öğrenciler, forehand ve backhand vuruşlarının temel tekniklerini gözden geçirerek, doğru form ve pozisyonları öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
2 İleri seviye vuruş teknikleri (servis- vole ve çeşitleri). Öğrenciler, servis ve vole türlerini çalışarak, her iki vuruşun farklı çeşitlerine hakim olurlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
3 İleri seviye vuruş teknikleri (smaç ve diğer vuruşlar). Öğrenciler, smaç ve diğer ileri seviye vuruş tekniklerini deneyimleyerek, her vuruş için uygun zamanı ve pozisyonu belirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Turnuva oyuncularında düzeltme. Öğrenciler, kendi oyunlarını değerlendirerek eksik yönlerini analiz eder ve gelişim alanlarını belirler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Turnuva oyuncuları için motivasyon ve konsantrasyon. Öğrenciler, zihinsel odaklanma teknikleri ve motivasyon artırıcı yöntemler üzerine çalışır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Turnuva oyuncuları için duygusal kontrol, davranış ve düşüncelerin kontrolü ve turnuvada zihinsel performans. Öğrenciler, duygusal denetim ve düşünce kontrolü üzerine alıştırmalar yaparak zihinsel dayanıklılık geliştirir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Turnuva oyuncuların ebeveynleriyle anlaşmak. Öğrenciler, oyuncu ebeveynleri ile etkili iletişim kurma yöntemlerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Öğrenciler ara sınava hazırlık yapar. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Teniste Hareket döngüsü (Kortu kaplama ve kortta farklı kısımlara hareket etme, Hareket egzersizleri). Öğrenciler, tenis oyununa özgü fiziksel kondisyon çalışmaları hakkında bilgi edinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Tenisin fiziksel ihtiyaçları doğrultusunda fiziksel kondisyon ve antrenman prensipleri. Öğrenciler, tenise uygun ısınma ve soğuma tekniklerini, dayanıklılık ve kuvvet artırıcı egzersizleri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Isınma ve soğuma, dayanıklılık, sürat, güç- kuvvet, esneklik, koordinasyon ve denge. Öğrenciler, dairesel antrenman metotları ve kondisyon programlarının yapılarını gözden geçirir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Fiziksel kondisyon programının ana hatları ve dairesel çalışma. Öğrenciler, fitness seviyelerini ölçmek için yapılacak değerlendirmeler hakkında bilgi sahibi olur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
13 Teniste fitness değerlendirmesi. Öğrenciler, tekler ve çiftler oyunlarında kullanılan temel strateji ve taktikleri araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Tekler ve çiftler için genel yaklaşımlar, strateji ve taktikler. Öğrenciler, tekler ve çiftler turnuvalarında başarılı olmak için gereken oyun mantalitesini ve psikolojik hazırlığı gözden geçirir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Tekler ve çiftler turnuva oyunu ve mantalite. Öğrenciler, tekler ve çiftler turnuvalarında başarılı olmak için gereken oyun mantalitesini ve psikolojik hazırlığı gözden geçirir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci final sınavına hazırlık yapar. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 02:17