Genel Bilgi
Kod | AB401 |
Ad | Spor Analizi ve İstatistik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEVENT SANGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEVENT SANGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, temel istatistik yöntemlerini kavrayabilmek ve gerçek bir problemle karşılaşıldığında uygun İstatistiksel yöntemi seçme ve analiz etme ve analizlerin sonuçlarını yorumlama yeteneği kazandırmaktır. Spor ve sporcu analizlerini değerlendirmek.
Dersin İçeriği
İstatistiğe giriş, Verilerin Sınıflandırılması Ve Grafiğinin Çizimi, Yer Ölçüleri, Dağılış Ölçüleri, Olasılık, Normal Dağılış, Hipotez Testleri ve Hata Tipleri, Güven Aralıkları, Khi-Kare Analizi, Regresyon Analizi, Korelasyon Analizi, Nonparametrik İstatistik Yöntemleri, Örneklem Ve Örnekleme Yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yok
Kaynaklar
İstatistik, Schaum's serisi. Üçüncü baskı. Nobel yayınları SPSS İle İstatistik Rehberi, Doç. Dr. İbrahim Demir
Notlar
Öğretim elemanının ders notları, Prof. Dr. Levent SANGÜN İstatistik, Schaum's serisi. Üçüncü baskı. Nobel yayınları SPSS İle İstatistik Rehberi, Doç. Dr. İbrahim Demir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilerin düzenlenmesi ve analizini yapabilecektir. |
ÖÇ02 | İstatistik ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Frekans dağılımını kullanır ve yorumlar. |
ÖÇ04 | Merkezî eğilim ölçülerini açıklar. |
ÖÇ05 | Hipotez testi ve hipotez oluşturur. |
ÖÇ06 | Örnekleme dağılımlarını, istatistiksel tahminlemeyi ve sonuç çıkarmayı kullanabilecek ve değerlendirebilecektir. |
ÖÇ07 | Regresyon ve korelasyon kavramlarını kullanarak verileri yorumlayabilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğe Giriş | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Veri Türleri, Verilerin Sınıflandırılması Ve Grafiğinin Çizimi | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Yer Ölçüleri (Ortalama, Tartılı Ortalama, Medyan, Mod ve Geometrik Ortalama) | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Dağılış Ölçüleri (Ranj, Varyans, Standart Sapma ,Standart Hata Ve Varyasyon Katsayısı | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Olasılık | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Normal Dağılış | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hipotez Testleri Ve Hata Tipleri | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme, uygulama yapma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Güven Aralıkları | İİlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Khi-Kare Analizi | İİlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Regresyon Analizi | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Korelasyon Analizi | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Nonparametrik İstatistik Yöntemleri (Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi) | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örneklem Ve Örnekleme Yöntemleri | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Verilerin analizi | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme, uygulama yapma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakları okuma, örnek soru çözme, uygulama yapma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |