AB411 Rekreasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR.
Kod AB411
Ad Rekreasyon
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MÜGE ATAKAN (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Rekreasyon alanlarında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. Rekreasyon kavramını ve kapsamını inceler. Rekreasyon ve spor ile ilişkili etkinliklerinin toplum yaşamı içerisinde önemini kavrar.

Dersin İçeriği

Rekreasyonun temel kavramları. Rekreasyon türleri. Rekreasyon yönetiminin gelişimini incelemek. Rekreasyon yönetimi ile ilgili olayları analiz etmek.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

REKREASYON - Prof. Dr. Suat KARAKUÇUK Rekreasyon ve Liderlik ders notları

Notlar

REKREASYON - Prof. Dr. Suat KARAKUÇUK Rekreasyon ve Liderlik ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Rekreasyon ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek.
ÖÇ02 Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları belirleyecektir.
ÖÇ03 Rekreasyon yönetimini oluşturan konuları yorumlar.
ÖÇ04 Rekreasyon yönetimini planlamasını yapar.
ÖÇ05 Rekreasyon yönetiminde planlama ve programlamayı analiz edebilecektir.
ÖÇ06 Rekreasyon eğitiminin bireyin bedensel, zihinsel ve toplumsal gelişim açısından önemini açıklayabilme
ÖÇ07 Rekreasyon ve sosyal hayat arasında ilişki kurabilme
ÖÇ08 Rekreatif etkinliklerin sağlık ve beden eğitimi arasındaki ilişkileri saptayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Zaman, boşzaman ve rekreasyon Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Rekreasyon kavramı ile ilişkilikonular Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Rekreasyonun bireysel ve toplumsal boyutu Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Rekreasyon özelliklerinin sınıflandırılması, etkinlik elemanlarının incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Amaçlarına göre rekreasyonun sınıflandırılması Kaynak okuma Ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Rekreasyona duyulan ihtiyacın nedenleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Rekreasyon eğitimi ile genel eğitimin karşılaştırılması Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rekreasyonda Turizm Görsel materyalleri izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Rekreasyonda yerli ve yabancı Turizm Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Turizm ile rekreasyon arasındaki ilişkiler Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Rekreasyon ve çevre Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Rekreasyon etkinliklerinde liderlik vasıflarının incelenmesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Rekreasyon ve spor Görsel materyallerin izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.02.2025 10:04