Genel Bilgi
Kod | AB413 |
Ad | Araştırma Projesi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EREN ULUÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere spor bilimleri alanında bilimsel araştırma yapma ile ilgili bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. Bilimsel araştırmanın planlanması, yazılması ve sunulması yeteneği ile donatmak ve bu süreçte uyulması gereken kuralları değerlendirmek bu dersin amaçlarındandır.
Dersin İçeriği
Bu ders spor Bilimlerinde araştırma yöntemlerinin genel tanımlamalarını, araştırıma aşamalarını, araştırmanın uygulama boyutunu, araştırmalar yapılırken uyulması gereken etik kuralları, araştırmanın raporlaştırıması için gerekli yönergelerin tanıtılmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 5. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2007. Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, 7. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2012. Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 6. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 1995. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011. Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2011
Notlar
Antrenörlük Eğitimi Bölümü Tez Yazım Yönergesi YÖK Bilimsel Araştırma ve Etik Yönetmeliği Helsinki Bildirgesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilim tarihindeki önemli olayları hatırlar. |
ÖÇ02 | Bilgi, bilim, araştırma yöntemi gibi kavramları hatırlar. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmanın aşamalarını listeler. |
ÖÇ04 | Araştırma problemine hipotezleri açıklar. |
ÖÇ05 | Bir sorunun çözümünde bilimsel yöntemi kullanır. |
ÖÇ06 | Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklılıkları ayırt eder. |
ÖÇ07 | Bilimsel araştırma yöntemlerinin basamakları arasındaki tutarlılığı analiz eder. |
ÖÇ08 | Bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini araştırmaya özgü olarak tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim Tarihi. Bilimsel araştırmanın özellikleri ve ölçütleri. | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilimsel araştırmanın önemi ve kavramlar. | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilimsel araştırmalarda etik ilkeler. | Etik ilkeler ile ilgili ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Araştırmalarda literatür tarama teknikleri. | Online bilgi kaynaklarını araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Araştırmalarda problem durumlarının tanımlanması ve hipotezlerin oluşturulması. | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Araştırmalarda örnekleme yöntemleri. | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bilimsel araştırmalarda ölçme, geçerlilik ve güvenirlilik. | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kaynaklarının okunması. Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Araştırmalarda yöntem bölümünün alt bölüm başlıkları. | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Veri toplama araçları: Anket, gözlem, görüşme. | Ulusal Tez Merkezinden araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Nicel araştırmalarda veri toplama teknikleri | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Nicel araştırmalarda veri analizi, bulguların yorumlanması ve raporlaştırma. | Ders kaynaklarının okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tez Yazım Kuralları ve Tezin Bölümlerinin İncelenmesi. | Ulusal Tez Merkezinden araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | Makale Nedir? Nasıl Hazırlanır ve Makale Bölümlerinin İncelenmesi. | "Akademik Google" üzerinden örnek makale incelemesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Araştırma Projesi Nasıl Hazırlanır? Örnek bir Raporun İncelenmesi. | "Akademik Google" üzerinden örnek makale incelemesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders kaynaklarının ve online kaynakların kullanılarak sınava hazırlanılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders kaynaklarının ve online kaynakların kullanılarak sınava hazırlanılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |