AB415 Fitness

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB415
Ad Fitness
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, fitness branşına yönelik egzersizleri ileri seviyede uygulayabilecek ve fitness egzersiz programı hazırlayabilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Fitness temel teknik ve becerileri, ısınma hareketleri, kullanılan araç gereç ve malzeme bilgisi, vücut geliştirme ve fitness antrenman örnekleri ve uygulamaları, uygulamalara yönelik teorik bilgilerin verilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.

Notlar

Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel fitness kurallarını tanımlar.
ÖÇ02 Vücut bileşimi,etkileyen faktörler,vücut tipleri,uygun vücut ağırlığı,kompozisyonu ve sporda ağırlık kontrolünü çözümler.
ÖÇ03 Sağlıklı bir hayata sahip olmak ve vücudun formda kalmasını sağlamak için yapılan egzersizlerin önemini ilişkilendirir.
ÖÇ04 Fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini yorumlar.
ÖÇ05 Kişisel fitness seviyesini değerlendirir.
ÖÇ06 Spor sırasında sakatlanmaları önleme yöntemlerini oluşturur.
ÖÇ07 Ağırlık antrenmanı ve vücut ağırlığı egzersizlerini doğru formda uygular.
ÖÇ08 Kişisel hedeflere uygun antrenman programı yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Performans gelişimine yönelik propriosepsiyon ve denge antrenman yöntemleri ve uygulamaları Öğrencilere bu dersi neden öğrenmek istedikleri sorularak, hedef konmasının sağlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dersin amacı-içeriği-işleyişi hakkında bilgilendirme. Performans gelişimine yönelik propriosepsiyon ve denge antrenman yöntemleri ve uygulamaları 2 Değişik antrenman modellerinin videolarının hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Performans gelişimine yönelik sürat, çeviklik, çabukluk antrenman yöntemleri uygulamaları 1 Kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
4 Performans gelişimine yönelik sürat, çeviklik, çabukluk antrenman yöntemleri ve uygulamaları 2 Performans gelişimine yönelik video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Özel popülasyonlara yönelik taktiksel fitness uygulamaları 1 Kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Özel popülasyonlara yönelik taktiksel fitness uygulamaları 2 Özel popülasyonlarda en çok karşılaştığımız ve dikkat etmemiz gereken durumların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Performans gelişimine yönelik fonksiyonel antrenman yöntemleri ve uygulamaları 1 Kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Performans gelişimine yönelik fonksiyonel antrenman yöntemleri ve uygulamaları 2 Kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Fonksiyonel tarama testleri uygulama ve değerlendirme çalışmaları 1 Fonksiyonel tarama testleri uygulama ve değerlendirme çalışmaları'nın araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Fonksiyonel tarama testleri uygulama ve değerlendirme çalışmaları 2 Kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Fonksiyonel tarama testleri yorumlama ve birim antrenman programı oluşturma uygulamaları 1 Kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Fonksiyonel tarama testleri yorumlama ve birim antrenman programı oluşturma uygulamaları 2 Kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Fitness uygulamalarında beslenme, ergojenik yardımcılar ve doping 1 Fitness uygulamalarında doğru beslenen ve doping kullanan bireylerin sonuçları ile ilgili araştırma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Fitness uygulamalarında beslenme, ergojenik yardımcılar ve doping 2 Kitap bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 67
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,68
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 09:30