Genel Bilgi
Kod | AB407 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Aletli Cimnastik) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere, artistik cimnastik branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, erkek ve kadın artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer,kulplu beygir,halka, atlama masası,parallel, barfiks, asimetrik parallel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları ve artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejiler konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Artistik Cimnastik Öğretim Metotları Yrd.Doç.Dr. Sibel SUVEREN,Yrd.Doç.Dr.Salih SUVEREN Gazi yayınları.temel cimnastik programının motor gelişim açısından incelenmesi. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(2), 131-140.
Notlar
Ömer, Özer ve Soslu R. (2020). Artistik Cimnastik Yer Hareketleri Öğretim Yöntemleri. Akademisyen Kitabevi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Artistik cimnastik antrenman temellerini açıklar. |
ÖÇ02 | Artistik cimnastikte enerji metabolizması sürecini yorumlar. |
ÖÇ03 | Artistik cimnastikte temel motorik özellikleri geliştirici antrenman programı hazırlar. |
ÖÇ04 | Artistik cimnastikte orta düzeydeki hareketleri uygular. |
ÖÇ05 | Kartvil Flik Flak hareketini analiz eder. |
ÖÇ06 | Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenmanları değerlendirir. |
ÖÇ07 | Sporculara ve takıma uygun antrenman tasarlar. |
ÖÇ08 | Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aletlerde daha önce öğrenilmiş hareketlerin tekrarı ve temel kuvvetin geri kazanımı | Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Enerji metabolizması oluşum aşamaları. | Yazılı literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Yerde öne saltodan bağlantı hareketleri | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kartvil flik-flak hareketinin analizi. kuvvet dinamikleri | Görsel ve yazılı literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Cimnastikte kullanılan yardımcı araçların fonksiyonları, temel becerilerin gelişiminde bu araçların kullanımı. | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yer aletinde açık saltohareketi | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Barfiks aletinde ters ve düz devir çalışmaları | Barfiks aletinde ters ve düz devir çalışmaları yarışma videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Yerde geriye saltonun teknik analizi. hareketin kuvvet dinamikleri analizi | Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
10 | Atlama masasında, yamashita, tsukhara, überslak-öne salto hareketlerinin analizi | Görsel ve yazılı literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma |
11 | Paralelde kipe hareketleri | konu ile ilgili kitap bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Halkada mum duruşu,bitiriş. hareketlerin analizi | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Halkada kipe çift kol çıkış amut salto bitiriş hareketleri | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Halkada dayanmalı duruşlar ve kuvvet | konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Paralelde dayanmalı duruşlar. | Görsel ve yazılı literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |