Genel Bilgi
Kod | AB419 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Atletizm) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, temel spor dalı atletizmin eğitim değerini kavramasını, atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemleri, branşa yönelik öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabilecek basit eğitim araç gereçlerinin hazırlanmasını, atletizme yeteneği olan çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesi konusunda bilgilenmesini, atletizm spor dalını oluşturan Düz Sürat koşuları, Bayrak Koşuları, Mesafe koşuları ve Engelli koşular branşlarına hazırlayıcı oyunsal formda alıştırmalarla, branşların ileri düzey teknik öğrenim alıştırmalarını, uzun ve üç adım atlama temel ve ileri seviye öğretimini ve temel yarışma kurallarını öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Atletizm tarihi, kuralları ve branşları, atletizm spor dalını oluşturan düz koşular, sürat koşuları, Bayrak Koşuları, Mesafe koşuları ve Engelli koşular branşlarına hazırlayıcı oyunsal formda alıştırmalarla, branşların ileri düzey teknik öğrenim alıştırmalarını, uzun ve üç adım atlama temel ve ileri seviye öğretimini ve temel yarışma kuralları.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) 1-Candan Nurullah-Dündar Uğur,Atletizm teorisi, Ankara 1996 2-Çobanoğlu Yılmaz,Atletizm G.S.B yayınları,Ankara1992 3-Demir Metin Atletizm Koşular Başbakanlık G.S.G.M.Ankara 1996 4-Güngör Güner,Sürat Koşuları ve Bayrak yarışmaları Sporsal uygulama dizisi Ankara 1995 Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)
Notlar
1. Orta Okullar İçin Atletizm. Fehime HASLOFCA. Isbn:978-9944-379-77-9 Ağustos 2017 2. Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atletizmde yetenek seçiminin değerini hatırlar. Seçilen yetenekleri yönlendirilmesini ayırt eder. |
ÖÇ02 | Atletizm spor dalını oluşturan koşu, atlama, atma, yürüyüş ve çoklu branşlara ilişkin yarışma kurallarını hatırlar. |
ÖÇ03 | Engelli koşular, Düz Sürat koşuları ve Bayrak koşuların saha ve araç-gereçlerini sıralar. |
ÖÇ04 | Uzun atlama, Üçadım atlama, Yüksek atlama ve sırıkla atlamanın saha ve araç-gereçlerini sıralar. |
ÖÇ05 | Sporcuların zihinsel hazırlık süreçlerini yönetme ve motivasyon tekniklerini kullanır. |
ÖÇ06 | Yarışmaların düzenlenmesi, sporcu yönetimi ve takım organizasyonu gibi yönetim becerilerini geliştirme. |
ÖÇ07 | Atletizme özgü ısınma ve soğuma egzersizlerini kullanır. |
ÖÇ08 | Hız, kuvvet, dayanıklılık, esneklik ve koordinasyon gibi motor becerileri geliştirme yöntemlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atletizmin tanımı, dünyada ve Türkiyede atletizm. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atletizm yarışma kuralları ve sürat koşuları | Atletizm kural kitapçığının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Atletizmde orta ve uzun mesafe koşuları | Orta ve uzun mesafe koşular hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Atletizmde engel koşuları | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Gülle atma | Gülle atma tekniği ile ilgili videolar izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Cirit atma | Cirit atma tekniği ile ilgili videolar izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Disk atma | Disk atma tekniği ile ilgili videolar izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Çekiç atma | Çekiç atma videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Uzun atlama | Uzun atlama teknikleri hakkında kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | 3 adım atlama | 3 adım atlama tekniği hakkında genel bilgi araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Yüksek atlama | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Sırıkla yüksek atlama | Sırıkla yüksek atlama tekniği incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Çoklu yarışmalar | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Sportif yürüyüş | Sportif yürüyüş videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |