AB419 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Atletizm)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB419
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Atletizm)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, temel spor dalı atletizmin eğitim değerini kavramasını, atletizm kültürünün yaygınlaştırılmasında alınması gereken önlemleri, branşa yönelik öğrenme-öğretme sürecinde kullanılabilecek basit eğitim araç gereçlerinin hazırlanmasını, atletizme yeteneği olan çocukların izlenmesi, belirlenmesi ve yönlendirilmesi konusunda bilgilenmesini, atletizm spor dalını oluşturan Düz Sürat koşuları, Bayrak Koşuları, Mesafe koşuları ve Engelli koşular branşlarına hazırlayıcı oyunsal formda alıştırmalarla, branşların ileri düzey teknik öğrenim alıştırmalarını, uzun ve üç adım atlama temel ve ileri seviye öğretimini ve temel yarışma kurallarını öğrenmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Atletizm tarihi, kuralları ve branşları, atletizm spor dalını oluşturan düz koşular, sürat koşuları, Bayrak Koşuları, Mesafe koşuları ve Engelli koşular branşlarına hazırlayıcı oyunsal formda alıştırmalarla, branşların ileri düzey teknik öğrenim alıştırmalarını, uzun ve üç adım atlama temel ve ileri seviye öğretimini ve temel yarışma kuralları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) 1-Candan Nurullah-Dündar Uğur,Atletizm teorisi, Ankara 1996 2-Çobanoğlu Yılmaz,Atletizm G.S.B yayınları,Ankara1992 3-Demir Metin Atletizm Koşular Başbakanlık G.S.G.M.Ankara 1996 4-Güngör Güner,Sürat Koşuları ve Bayrak yarışmaları Sporsal uygulama dizisi Ankara 1995 Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)

Notlar

1. Orta Okullar İçin Atletizm. Fehime HASLOFCA. Isbn:978-9944-379-77-9 Ağustos 2017 2. Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Atletizmde yetenek seçiminin değerini hatırlar. Seçilen yetenekleri yönlendirilmesini ayırt eder.
ÖÇ02 Atletizm spor dalını oluşturan koşu, atlama, atma, yürüyüş ve çoklu branşlara ilişkin yarışma kurallarını hatırlar.
ÖÇ03 Engelli koşular, Düz Sürat koşuları ve Bayrak koşuların saha ve araç-gereçlerini sıralar.
ÖÇ04 Uzun atlama, Üçadım atlama, Yüksek atlama ve sırıkla atlamanın saha ve araç-gereçlerini sıralar.
ÖÇ05 Sporcuların zihinsel hazırlık süreçlerini yönetme ve motivasyon tekniklerini kullanır.
ÖÇ06 Yarışmaların düzenlenmesi, sporcu yönetimi ve takım organizasyonu gibi yönetim becerilerini geliştirme.
ÖÇ07 Atletizme özgü ısınma ve soğuma egzersizlerini kullanır.
ÖÇ08 Hız, kuvvet, dayanıklılık, esneklik ve koordinasyon gibi motor becerileri geliştirme yöntemlerini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Atletizmin tanımı, dünyada ve Türkiyede atletizm. Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Atletizm yarışma kuralları ve sürat koşuları Atletizm kural kitapçığının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Atletizmde orta ve uzun mesafe koşuları Orta ve uzun mesafe koşular hakkında bilgi toplama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
4 Atletizmde engel koşuları kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Gülle atma Gülle atma tekniği ile ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Cirit atma Cirit atma tekniği ile ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Disk atma Disk atma tekniği ile ilgili videolar izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Çekiç atma Çekiç atma videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Uzun atlama Uzun atlama teknikleri hakkında kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 3 adım atlama 3 adım atlama tekniği hakkında genel bilgi araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Yüksek atlama Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Sırıkla yüksek atlama Sırıkla yüksek atlama tekniği incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
14 Çoklu yarışmalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Sportif yürüyüş Sportif yürüyüş videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 4 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 05:09