AB423 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Futbol)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB423
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Futbol)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğretmen NURİ YILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğretmen NURİ YILDIZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ders kapsamında öğrencilere teorik bilgi ile pratik uygulamaların entegre edildiği, kapsamlı bir antrenman planlama anlayışı kazandırır.

Dersin İçeriği

Futbolda antrenman planlaması konusunda teorik bilgi ile pratik uygulamaların sunulmasını sağlayarak, öğrencilerin takım bazında etkili antrenman programları geliştirmesi konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Futbol Antrenmanının Bilimsel Temelleri (Mehmet GÜNAY/Atilla İ. YÜCE) Bilimin Işığında Futbol Antrenmanı (Niyazi ENİSELER) Futbolda Sınırlı Alan Oyunları (Niyazi ENİSELER)

Notlar

Ders Sunumları ve video CD leri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Antrenman planlamasında uygun dinlenme ve toparlanma stratejileri belirleyerek, sporcu sağlığını koruma ve sakatlanma risklerini minimize etme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ04 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar
ÖÇ05 Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
ÖÇ06 Öğrenciler, antreman planlamasında kullanılan temel kavramlar (yükleme, toparlanma, adaptasyon, periyodik planlama) ve spor bilimleri ilkelerini ifade eder.
ÖÇ07 Makro (sezonluk), mezo (haftalık/aylık) ve mikro (seans bazlı) planlama süreçlerini tanımlayarak, farklı dönemlere uygun antreman programlarını oluşturur.
ÖÇ08 Hazırlanan antrenman programlarının takım stratejilerine entegrasyonunu sağlayarak, performans artışına yönelik stratejik yaklaşımlar geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Program içeriğinin açıklanması ve tartışma İlgili kaynakları inceleme ve okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Antrenman Planlanması, genel bilgiler Antrenman Planlanmasına yönelik ön bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Antrenman Planlanması, Hazırlık dönemi Futbolda hazırlık dönemine ait bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Antrenman Planlanması,Müasbaka ve Geçiş dönemi Antrenman Planlanması,Müasbaka ve Geçiş dönemine ait ön bilgileri gözden geçirme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Antrenman Planlaması,Haftalık ve Günlük plan Futbolda ,Haftalık ve Günlük plan bilgilerini gözden geçirme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çocuk ve gençlerin gelişiminde anatomik ve fizyolojik özellikler. Çocuk ve gençlerin gelişiminde anatomik ve fizyolojik özelliklerine yönelik ön bilgileri gözden geçirme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çocuk ve gençlerin gelişiminde psikolojik ve motorik özellikler. Çocuk ve gençlerin gelişiminde psikolojik ve motorik özelliklerine yönelik bilgileri gözden geçirme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Futbolda dersin amacına yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Futbolda çocuk ve gençlerde kuvvet antrenmanı Futbolda çocuk ve gençlerde kuvvet antrenmanına yönelik bilgileri gözden geçirme. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Çocuk ve gençlerde dayanıklılık antrenmanı Çocuk ve gençlerde dayanıklılık antrenmanına yönelik görüşlerini yazma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Çocuk ve gençlerde sürat ve koordinasyon antrenmanı. Çocuk ve gençlerde sürat ve koordinasyon antrenmanına yönelik görüşlerini yazma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Kadınlarda Futbol, Kuvvet, sürat,... Antrenmanları Kadınlarda Futbol, Kuvvet, sürat,... Antrenmanlarına yönelik ön bilgileri gözden geçirme. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kadın futbol maçlarının CD´den öğrencilerle izlenip yorumlanması. Kadın futbolu ile erkek futbolunu karşılaştırarak rapor yazma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Kadın futbol maçlarının analizi Kadın futbol maçlarının teknik ve taktik analizlerinin raporlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Genel tekrar Dersin amacına yönelik tüm genel bilgileri gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Futbola yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Futbola yönelik bilgi ve becerileri gözden geçirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 4 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 2 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 117
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,68
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.02.2025 01:24