Genel Bilgi
Kod | AB431 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Tenis) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tenisin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.
Dersin İçeriği
Tekniksel teşhis ve düzeltme, turnuva oyuncuları için zihinsel antrenman, teniste hareket döngüsü, turnuva oyuncuları için fiziksel kondisyon, turnuva oyuncuları için çiftler oyunu.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009
Notlar
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları./ Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997/ Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998/ Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tenis oyuncusunun uzun dönem gelişimi ile ilgili farklı yaş aralıklarındaki (6-10, 11-13, 14-16, 17+) gelişim süreçlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Tenis oyuncusunun uzun dönem planlamasında yaşa bağlı gelişim aşamalarının genel iskeletini açıklar ve her yaş aralığının ihtiyaçlarını analiz eder. |
ÖÇ03 | Oyuncu profili ve kişisel analiz yaparak, oyuncunun gelişim sürecini değerlendirme ve buna göre plan oluşturma yeteneğini gösterir.. |
ÖÇ04 | Turnuva oyuncuları için hedef belirleme sürecini analiz eder ve hedef türleri ile hedef belirlemenin prensipleri hakkında derinlemesine bir anlayış geliştirir. |
ÖÇ05 | Turnuva oyuncuları için hedef belirleme örnekleri oluşturur, hedef belirleme sürecinde karşılaşılan sorunları ve engelleri tespit eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ06 | Antrenörler için tenise özel çalışma alanlarını değerlendirir ve turnuva oyuncularının gelişimine yönelik etkili hedef belirleme stratejileri önerir. |
ÖÇ07 | Tenis antrenmanının planlamasında periyodlama, yıllık plan, hazırlık dönemi ve müsabaka dönemi gibi önemli aşamaları uygulayarak bir antrenman programı oluşturur. |
ÖÇ08 | Yıllık antrenman planının farklı evrelerini analiz eder ve her evre için antrenmanın ana hatlarını belirler. |
ÖÇ09 | Tenis antrenmanının farklı planlama safhalarını (aylık, haftalık, günlük) entegre ederek, etkili bir antrenman programı oluşturur. |
ÖÇ10 | Tenis antrenmanlarının her aşamasını (hazırlık dönemi, müsabaka dönemi, geçiş dönemi) değerlendirir ve oyuncuların gelişim süreçlerine uygun planlar önerir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tenis oyuncusunun uzun dönem planlaması ve oyunun analizi. | Öğrenciler, tenis oyununu ve oyuncunun uzun dönem gelişim planlamasını inceleyerek, tenis stratejileri hakkında bilgi edinirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | 6-10 yaş aralığı tenisçinin uzun dönem gelişiminin genel iskeleti. | Öğrenciler, 6-10 yaş arası tenisçilerin gelişim özellikleri hakkında araştırma yapar ve bu yaş grubundaki oyunculara yönelik antrenman ihtiyaçlarını öğrenirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | 11-13 yaş aralığı tenisçinin uzun dönem gelişiminin genel iskeleti. | 11-13 yaş arası tenisçilerin fiziksel, teknik ve psikolojik gelişim aşamalarını araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | 14-16 yaş aralığı tenisçinin uzun dönem gelişiminin genel iskeleti. | Öğrenciler, 14-16 yaş arası tenisçilerin beceri gelişimini ve bu dönemdeki antrenman gereksinimlerini analiz eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | 17+ yaş aralığı tenisçinin uzun dönem gelişiminin genel iskeleti. | Öğrenciler, 17 yaş ve üzeri tenisçilerin gelişim özelliklerini inceleyerek, bu yaş grubunda başarılı bir oyuncu olmanın gereksinimlerini öğrenirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Oyuncu profili ve Oyuncu Kişisel- Analiz. | Öğrenciler, oyuncu profili oluşturmayı ve kişisel analiz yapmayı öğrenir, böylece oyuncunun güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirme becerisi kazanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 7- Turnuva oyuncuları için hedef belirlemenin tanımı. Neden hedef belirlemeliyiz. Hedef tipleri ve prensipleri. | Öğrenciler, hedef belirlemenin önemini ve farklı hedef türlerini araştırarak, etkili hedef belirleme stratejileri öğrenirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci vize sınavına hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Hedef belirlemede diğer önemli faktörler ve hedef belirleme örneği ve antrenörler için çalışılacak tenise özel alanlar için örnek. | Öğrenciler, hedef belirlemede dikkate alınması gereken faktörleri ve antrenörler için tenisle ilgili özel örnekler üzerinde çalışarak, daha kapsamlı bir hedef planı oluştururlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Turnuva oyuncuları için hedef belirlemek için bir örnek ve hedef belirlemede problem ve engeller. | Öğrenciler, turnuva oyuncuları için hedef belirleme sürecinde karşılaşılan sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tenis antrenmanının planlamasında periyodlamaya giriş, kariyet planı, yıllık plan ve yıllık periyodlar. | Öğrenciler, tenis antrenmanlarını periyodlama konusunda bilgi sahibi olur ve yıllık planlama prensipleri üzerine çalışmalar yaparlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tenis antrenmanının planlamasında yıllık planın farklı evreleri için antrenmanın ana hatları. | Öğrenciler, yıllık antrenman planının farklı evrelerini öğrenerek, her evre için ana hatları oluşturmayı öğrenirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tenis antrenmanının planlamasında yıllık planın özel hazırlık döneminin genel hatları. | Öğrenciler, yıllık planda özel hazırlık döneminin önemini ve içeriğini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tenis antrenmanının planlamasında yıllık planda müsabaka öncesi ve müsabaka döneminin genel hatları. | Öğrenciler, müsabaka öncesi ve müsabaka dönemlerinin antrenman planlaması üzerindeki etkilerini öğrenirler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tenis antrenmanının planlamasında yıllık planda geçiş döneminin genel hatları ve diğer planlama safhaları olan aylık, haftalık, günlük antrenmanlar. | Öğrenciler, geçiş döneminin antrenman planlamasında nasıl yer aldığını ve oyuncuların bu dönemde hangi hazırlıkları yapması gerektiğini öğrenirken farklı planlama safhalarına yönelik (aylık, haftalık, günlük) örnek planlar oluştururlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci final sınavına hazırlık yapar. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci final sınavına hazırlık yapar. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |