Genel Bilgi
Kod | AB449 |
Ad | Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması I (Tenis) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin spor kulüplerinin organizasyon yapısını ve işleyişini analiz ederek, antrenör ve sporcu ilişkileri, antrenman süreçleri ve kulüp yönetimi konularında uygulamalı bilgi edinmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, kulüp içindeki yönetim süreçlerini gözlemleyerek profesyonel spor organizasyonlarının sosyal, ekonomik ve yapısal dinamiklerini değerlendireceklerdir. Ayrıca, antrenman planlamaları, kamp ve deplasman organizasyonları, sporcu sözleşmeleri ve lisans işlemleri gibi profesyonel spor yönetimi konularında bilgi sahibi olacak ve bu süreçlerin planlanmasına yönelik becerilerini geliştireceklerdir. Ders, öğrencilerin maç analizleri yaparak gözlem ve raporlama yetkinliklerini artırmayı ve spor yönetimi alanında stratejik düşünme becerisi kazandırmayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, spor kulüplerinin organizasyon yapısını, antrenörlerin ve sporcuların günlük aktivitelerini, antrenman planlamalarını ve kulüp içindeki işleyişi gözlemleyerek analiz etmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, kulüplerin sosyal çevreyle etkileşimini, antrenör ve sporcu ilişkilerini, antrenman süreçlerinde kullanılan yöntem ve araçları inceleyerek uygulamalı bilgi edineceklerdir. Ayrıca, lisans ve sözleşme süreçlerini değerlendirerek profesyonel spor yönetimi konularında deneyim kazanacak, kamp ve deplasman planlamalarını analiz ederek organizasyon becerilerini geliştireceklerdir. Dersin sonunda, maç analizleri ve dönem raporları hazırlanarak edinilen bilgilerin sistematik bir şekilde değerlendirilmesi sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
Notlar
Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spor kulüplerinin organizasyon yapısını, antrenör ve sporcuların görevlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Kulüp yönetimi, antrenman planlaması ve spor organizasyonlarının sosyal ve ekonomik işlevlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Spor kulüplerinde antrenman süreçlerini, antrenör-sporcu ilişkilerini ve organizasyon yapılarını gözlemleyerek analiz eder. |
ÖÇ04 | Spor kulüplerindeki yönetim süreçlerini ve antrenman planlarını inceleyerek farklı kulüpler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Antrenman içeriklerini, kullanılan araç-gereçleri ve antrenörlerin stratejilerini gözlemleyerek etkinliğini değerlendirir. |
ÖÇ06 | Gözlemlerine dayanarak sporcu gelişimini destekleyecek alternatif antrenman programları ve kulüp yönetim stratejileri önerir. |
ÖÇ07 | Kulüplerde karşılaşılan yönetimsel ve antrenman süreçleriyle ilgili sorunları belirleyerek çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ08 | Maç analizleri, kamp planlamaları ve dönem raporlarını sistematik bir şekilde hazırlayarak sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler. | Öğrenciler, seçilen spor kulübünün yapısını ve antrenörlük düzenini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme. | Öğrenciler, kulübün yönetim yapısını ve işleyiş süreçlerini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi. | Öğrenciler, kulübün sosyal etkinliklerini ve toplum üzerindeki etkisini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi. | Öğrenciler, Antrenör ve sporcunun günlük programlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme. | Öğrenciler, Sezonluk antrenman programlarının hazırlanışını araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi. | Öğrenciler, antrenmanların teknik, fiziksel ve taktik bileşenlerini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi. | Öğrenciler, antrenör-sporcu iletişiminde etkili yöntemlerini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci ara sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi. | Öğrenci antrenmanda kullanılan ekipman ve yazılım destekli sistemleri araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi. | Öğrenci, sporcu ve antrenör sözleşmelerinde yer alan temel maddeleri inceler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi. | Öğrenci, sporcu ve antrenör lisans süreçlerini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kamp programları ve planlaması. | Öğrenci, kulüplerin kamp süreçlerini ve organizasyonlarını inceler. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi. | Deplasman sürecinde karşılaşılan zorlukları ve çözümleri araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Maç analizleri. | Öğrenci, maç analiz tekniklerini ve kullanılan yazılımları inceler. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem raporlarının sunulması. | Öğrenci, Gözlem ve analizlerinizi rapor formatında hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci yarıyıl sonu sınavlarına hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci yarıyıl sonu sınavlarına hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |