Genel Bilgi
Kod | AB408 |
Ad | Fitness Uygulamalarında Yeni Trendler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı ; fitness alanında ortaya çıkan yeni antrenman teknikleri, teknolojik gelişmeler ve bilimsel yaklaşımlar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrencilere, bireysel ve grup antrenmanlarında kullanılan modern egzersiz yöntemlerini öğretmek ve bunları pratiğe dökme becerisi kazandırmak hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Fitness Alanında Yeni Trendler ve Teknolojik Gelişmeler Antrenman Yöntemlerinde Yenilikler Beslenme ve Fitness Trendleri Grup ve Bireysel Egzersizlerde Yeni Yaklaşımlar Fitness Psikolojisi ve Motivasyon Stratejileri Rekreasyon ve Fitness Endüstrisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Powers, S.K. ve Dodd, S.L. (2018). Her Yönüyle Fitness Ve Sağlıklı Yaşam - Total Fitness and Wellness. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fitness alanındaki güncel trendleri açıklar |
ÖÇ02 | Yeni nesil antrenman tekniklerini teorik ve pratik olarak uygular |
ÖÇ03 | Fitness antrenman tekniklerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini yorumlar |
ÖÇ04 | Fitness antrenmanlarında besin destek maddelerinin fizyolojik ve psikolojik etkilerini inceler |
ÖÇ05 | Teknolojinin fitness üzerindeki etkilerini analiz eder |
ÖÇ06 | Kişisel ve grup antrenmanları için modern yaklaşımlar geliştirir |
ÖÇ07 | Fitness psikolojisini ve motivasyon tekniklerini kullanarak sürdürülebilir spor alışkanlıkları oluşturur |
ÖÇ08 | Fitness sektöründe kariyer fırsatlarını ve girişimcilik potansiyelini keşfeder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Performans gelişimine yönelik denge antrenman yöntemleri ve uygulamaları | Öğrencilere, bu dersi neden öğrenmek istediklerinin sorularak,hedef konmasının sağlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sürat, çeviklik, çabukluk antrenman yöntemleri ve uygulamaları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Özel popülasyonlara yönelik taktiksel fitness uygulamaları | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Geleneksel ve modern fitness anlayışı Fitness alanında yeni trendler ve teknolojik gelişmeler | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
5 | Dijital fitness ve akıllı spor uygulamaları Giyilebilir teknoloji ve fitness takip cihazları Online ve sanal antrenman platformları | Dijital fitness ve akıllı spor uygulamaları ile ilgili örnek antrenman videolarının izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yapay zeka destekli antrenman programları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
7 | Antrenman yöntemlerinde yenilikler Yüksek yoğunluklu aralıklı antrenman Fonksiyonel antrenman teknikleri | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Karma antrenman modelleri Elektriksel kas uyarımı ile antrenman | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Pilates ve yoga’nın modern yorumları | Uygulama yapılabilmsi için uygun spor kıyafetleri ve konu'nun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
11 | Kuvvet antrenmanlarrında yeni yaklaşımlar Grup ve bireysel egzersizlerde yeni yaklaşımlar Grup antrenmanlarında yenilikçi uygulamalar Kişiye özel antrenman programları tasarlama | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Beslenme ve fitness trendleri Sporcu beslenmesinde yeni yaklaşımlar Fit beslenme trendleri ve supplement kullanımı Bireysel makro ve mikro besin hesaplamaları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Fitness psikolojisi ve motivasyon stratejileri Fitness’a devamlılığı artıran psikolojik faktörler Kişisel hedef belirleme ve motivasyon teknikleri | Öğrenci'nin kendisi eğzersiz yaparken nasıl motive oluyor? Öğrendiği motivasyon kaynaklarını kendisine uygulayıp, sonuçlarını görmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Rekreasyon ve fitness endüstrisi Egzersiz ve wellness entegrasyonu | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Spor turizmi ve açık hava fitness uygulamaları Fitness endüstrisindeki iş fırsatları ve girişimcilik | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl sonu sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavları | Yarıyıl sonu sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 64 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,56 | ||
AKTS | 3 AKTS |