Genel Bilgi
Kod | AB410 |
Ad | Sporda İletişim ve Halkla İlişkiler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin sporun halkla ilişkiler medya üzerindeki etkilerini, medya aracılığıyla toplumsal algıları nasıl şekillendirdiğini ve iletişimin spor organizasyonlarında nasıl stratejik bir araç olarak kullanıldığını öğrenmelerini hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği; iletişim ve halkla ilişkilerin temel kavramları ve önemi, iletişim türleri, etkili iletişim becerileri, sporda iletişimin önemi, spor ve medya arasındaki ilişki, medyanın sporun gelişimi üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri, spor ve sosyal medya, sosyal medyanın günümüz spor ekosistemi üzerindeki etkileri, spor medyasına dair toplumsal cinsiyet analizi, spor medyası, reklam ve sponsorluk konularını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Çelebi, E., Halkla ilişkiler Uygulamaları Nasıl Olmalı?, Nobel, Ankara, 2019.
Notlar
ÇELEBİ, E. "İLİŞKİ YÖNETİMİNİN SPOR TÜKETİCİLERİNE YÖNELİK ETKİLERİ: ÖZEL SPOR MERKEZLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA", Recent Advances in Social Sciences, Cambridge Scholars Publishing
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim ve halkla ilişkilerin temel kavramları ve önemini açıklar. |
ÖÇ02 | İletişim türlerini listeler. |
ÖÇ03 | Etkili iletişim becerisi geliştirmenin yollarını inceler. |
ÖÇ04 | Sporda halkla ilişkiler ve etkili iletişimin önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Spor ve medya arasındaki ilişkiyi tartışır |
ÖÇ06 | Medya ve halkla ilişkilerin spor üzerindeki etkilerini analiz eder. |
ÖÇ07 | Sosyal medyanın sporcular, taraftarlar, spor ogranizasyonları üzerindeki etkilerini analiz eder. |
ÖÇ08 | Spor medyasını toplumsal cinsiyet perspektifi ile analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim ve halkla ilişkiler: Tanım, anlam ve önemi | İletişim ve halkla ilişkiler kavramlarını açıklayan makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
3 | İletişim türleri | İletişim türleri ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım |
4 | Etkili iletişim becerileri | Etkili iletişim becerilerini açıklayan videolar izleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
5 | Sporda iletişim ve halkla ilişkilerin önemi | Spor ve iletişim konulu video ve film izleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
6 | Spor ve medya | Spor medyasının gelişimi ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım, Tartışma |
7 | Spor medyasının sporun gelişimi üzerindeki etkileri | Spor medyasının ve sporun gelişimi ile ilgili video izleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Spor medyasında kadın ve erkek sporcuların temsili | Spor medyası ile ilgili haberleri toplumsal cinsiyet perspektifi ile inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım |
10 | Spor Pazarlaması açısından Sosyal Medya ve Halkla İlişkiler | Uzmanlarla görüşme, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Anlatım |
11 | Sporcuların Marka İnşası ve Sosyal Medya | Makale inceleme ve saha çalışması, sosyal medya yöneticileri ile kısa röportajlar. | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Tartışma, Anlatım |
12 | Kadın Sporcular ve Sosyal Medya | Sosyal medya uzmanı görüşmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Rol Oynama |
13 | Dijital Aktivizm ve Spor | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
14 | Dijital/Siber Şiddet ve Spor | Siber şiddet deneyimi olan kişilerle görüşmeler, kaynakları tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
15 | Genel Değerlendirme | Makale inceleme ve ilgili literatürü okuma, sosyal medya yöneticileri ile görüşmeler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |