AB428 Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Aletli Cimnastik)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB428
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Aletli Cimnastik)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere, artistik cimnastik branşına özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Cimnastiğin tarihçesi ve yarışma kuralları, erkek ve kadın artistik cimnastik aletleri tanım ve teknik özellikleri, Yer,kulplu beygir,halka, atlama masası,parallel, barfiks, asimetrik parallel, denge aletleri üzerinde yapılan hareketler basamaklama ve ön çalışmaları ve artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejiler konularını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Özer K : Antrenmen Bilgisi ders notları,Bursa, İde Ajans, 1991 2- Özer K: Aletli Cimnastikte Temel Öğretim Yöntemleri, İde Ajans,İstanbul 1983 3- Mengütay S: Artistik Cimnastik,Tekel Ambalaj İşletmesi Baskı, İstanbul,1998 4- Özhabeş Z. Tüm Aletlerde Teknik Beceriler, Set Matbaacılık, İstanbul, 1983

Notlar

Türkiye Cimnastik Feserasyonu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Artistik cimnastik tarihi ve disiplinleriyle ilgili temel bilgileri hatırlar
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
ÖÇ03 Artistik cimnastikte kullanılan temel hareketleri ayırt eder
ÖÇ04 Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal kullanır.
ÖÇ05 Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır.
ÖÇ06 Artistik cimnastik branşa özgü teknik becerileri ve taktiksel uygulamalara yönelik stratejileri temel düzeyde uygular .
ÖÇ07 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve cimnastik eğitim programını karşılaştırır.
ÖÇ08 Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geri salto hareketi Konuyla ilgili ön hazırlık yoktur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
2 Paralel aletinde bitirişler, çıkışlar ve bitiriş salto hareketi Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Paralelde amut, hareketini analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Dengede geri köprü ve öne salto bitirişleri Görsel ve yazılı literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Halkada düz tokat hareketi Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Barfikste ters mihfer hareketi Görsel ve yazılı literatür tarama ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Asimetrikte ters mihfer hareketi analizi konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Burgu teknikleri Burgu tekniği ile ilgili yarışma videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Trambolinde sıçramalar, saltolar burgular. konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Yerde burgu tekniği Konu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Atlama masasında burgular konu ile ilgili kaynaklardan yararlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
13 Halkada amut hareketi konu ile ilgili video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Kulplu beygirde iki devirin analizi Video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Asimetrik barda uzanma kipesi hareketi onu ile ilgili kitap bölümü okuma ve video izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl sonu sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.02.2025 02:35