Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
ANTRENÖRLÜK EĞİTİMİ PR. | |
Kod | AB430 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Atletizm) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin atletizm sporunun çeşitli branşlarında derinlemesine bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilere atletizm alanında uzmanlaşmalarını sağlayacak teorik ve pratik eğitimler sunar. Ayrıca, antrenörlük kariyerlerinde başarılı olmaları için gerekli olan teknik, stratejik, psikolojik ve fiziksel bilgileri edinmelerine yardımcı olur.
Dersin İçeriği
Atletizm tarihi, kuralları ve branşlarını (koşular, atmalar, atlamalar, çoklu branşlar ve alıştırma örnekleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)
Notlar
Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Mustafa İşler, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2000) Atletizm (Koşular Atmalar Atlamalar) (Metin Demir, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2016) Atletizm (İlhan Ağırbaş, Bağırgan Yayınevi, Ankara, 2015)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atletizmde yetenek seçiminin değerini hatırlar. |
ÖÇ02 | Atletizmde koşular hakkında teorik ve pratik bilgileri sıralar. |
ÖÇ03 | Atletizmde atmalar hakkında teorik ve pratik bilgileri sıralar. |
ÖÇ04 | Atletizmde atlamalar hakkında teorik ve pratik bilgileri sıralar. |
ÖÇ05 | Atletizm branşlarına uygun, bilimsel temele dayalı antrenman planları yapar. |
ÖÇ06 | Atletizm sporcularının fiziksel performanslarını değerlendirebilir ve bu değerlendirmelere dayalı olarak gelişim planları tasarlar. |
ÖÇ07 | Antrenörlük yaparken liderlik, motivasyon ve grup yönetimi becerilerini etkin bir şekilde kullanabilirler. |
ÖÇ08 | Sporcuların gelişim süreçlerini izleyebilir, performanslarını gözlemleyebilir ve bu gözlemler doğrultusunda antrenmanları tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atletizm konuları, kuralları ve tarihçesi | literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kısa mesafe koşu antrenman metadolojisi | Kısa mesafe koşuları hakkında genel bilgi edinme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Orta ve uzun mesafe antrenman bilgisi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Engel koşuları tekniği ve antrenman bilgisi | Engel geçme tekniği videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Gülle atma tekniği ve antrenmanı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Cirit atma tekniği ve antrenmanı | Watching obstacle crossing technique videos | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Disk atma tekniği ve antrenmanı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Çekiç atma tekniği ve antrenmanı | Atletizm sahasında çekit atma sporcularını izleme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uzun atlama tekniği ve antrenmanı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | 3 adım atlama tekniği ve antrenmanı | 3 adım atlama videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Yüksek atlama tekniği ve antrenmanı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Sırıkla yüksek atlama tekniği ve antrenmanı | Sırıkla yüksek atlama videoları izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Sportif yürüyüş tekniği ve antrenmanı | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | Çoklu branşlar | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |