AB442 Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Tenis)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB442
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi IV (Tenis)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, tenis antrenmanlarının ve turnuva süreçlerinin her yönünü kapsamlı bir şekilde öğretmektir. Drill planlaması, grup ve bireysel antrenman gereksinimleri, turnuva koçluğu, takım kaptanlığı gibi temel konuları ele alırken, aynı zamanda sporcuların kariyer planlaması, kadın tenisçilerle ilgili biyolojik ve psikolojik faktörler, beslenme ve sakatlanma öncesi- sonrası önlemler gibi sağlık ve tıbbi konuları da derinlemesine inceler. Bu ders, tenisçilerin ve antrenörlerin, performanslarını artırırken sakatlanmaları engellemek ve sağlıklı bir spor kariyeri sürdürebilmek için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmalarını sağlamayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, tenis antrenmanlarının teknik ve pratik yönlerini derinlemesine incelemeyi amaçlar. İçeriğinde, drill'lerin planlanması ve uygulanması, antrenman süreçlerinin yapısı, grup ve bireysel antrenmanın gereksinimleri, turnuva koçluğu ve takım kaptanlığının sorumlulukları gibi konular ele alınır. Ayrıca, sporcuların kariyer planlaması, kadın tenisçilerin fiziksel ve psikolojik özellikleri, beslenme prensipleri, sakatlanma öncesi ve sonrası önlemler gibi tıbbi ve acil durum yönetimi üzerine de kapsamlı bir eğitim sunar. Ders, tenisle ilgili tüm önemli alanları kapsayarak sporcuların ve antrenörlerin gelişimine katkı sağlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000

Notlar

TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu Yayınları.1993 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2000


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Drill özelliklerini, çeşitlerini ve amacını tanımlar, turnuva koçluğunun ve takım kaptanlığının görevlerini açıklar.
ÖÇ02 Grup ve bireysel antrenmanın gereksinimlerini açıklar, tenis turnuvası organizasyonunu ve sporcu görevlerini anlar.
ÖÇ03 Drill planlaması yapar, turnuva tenisinde sakatlanma risklerini azaltma stratejilerini uygular, sporcuların kariyer planlamasına dair öneriler geliştirir.
ÖÇ04 Antrenman seanslarını analiz eder, turnuva tenisindeki sakatlanma nedenlerini inceler, kadın tenisçilerin gelişimsel zorluklarını analiz eder.
ÖÇ05 Antrenman ve turnuva süreçlerini birleştirerek yeni yöntemler geliştirir, turnuva koçluğu ve takım kaptanlığını entegre ederek takım yönetimi planı oluşturur.
ÖÇ06 Antrenman seanslarını değerlendirir, turnuva tenisinde beslenme ve sıvı tüketimi stratejilerini değerlendirir, tıbbi önlemleri değerlendirip sakatlanma riskini azaltır.
ÖÇ07 Yeni drill varyasyonları ekler, kadın tenisçilerin ihtiyaçlarına uygun beslenme programları geliştirir.
ÖÇ08 Turnuva tenisinde acil durum yönetimini uygular, grup ve bireysel çalışma rutinlerini etkili bir şekilde uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antrenman Seansı, drill özellikleri ve prensipleri, amaçlar, çeşitleri nitelik. nicelik yüksek yoğunluk sağlama ve drill planlaması, yapısı, işleyişi, gelişim ve varyasyonları. Öğrenciler, temel antrenman kavramları ve tenis antrenmanlarının genel yapısı hakkında araştırma yaparak ders için hazırlık yapmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
2 Grup ve bireysel antrenmanın temel gereksinimleri, çalışma rutinleri antrenmandaki çalışmalar için pratik uygulamalar. Öğrenciler, grup ve bireysel antrenman arasındaki farkları ve her birinin gereksinimlerini incelemelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
3 Turnuva koçluğu/ takım kaptanlığı, takım antrenörünün sorumlulukları ve görevleri. Öğrenciler, turnuva koçluğunun ve takım kaptanlığının sorumluluklarını araştırarak görevlerini tanımlamalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
4 Sporcunun görevleri, uluslararası turnuva yapılanması araştırılması. Öğrenciler, uluslararası tenis turnuvalarının yapısını ve sporcu sorumluluklarını incelemelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
5 Genç tenisçilerin kariyer planlaması ve turnuva oyuncularıyla seyahat etmek için Pratik uygulamalar. Öğrenciler, genç tenisçilerin kariyer gelişimi ve seyahat planlaması üzerine araştırma yapmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
6 Kadın tenisçilerde vücut yapısı özellikleri, biyolojik özellikleri, gelişim özellikleri, psikolojik faktörler sosyal görünüm, ergenlik ve menstürel dönem. Öğrenciler, kadın tenisçilerin biyolojik gelişim sürecini ve psikolojik faktörlerini araştırarak ergenlik dönemindeki etkilerini incelemelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
7 Kadın tenisçilerin beslenme temel prensipleri. Öğrenciler, kadın tenisçilerin özel beslenme ihtiyaçlarını araştırmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Öğrenciler ara sınava hazırlanır. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Turnuvalarda beslenme, sıvı tüketimi Öğrenciler, tenis turnuvalarında beslenme ve sıvı tüketimi ile ilgili temel uygulamaları araştırmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
10 Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek için spor tıbbı, antrenörün rolü ve yaralanmayı engellemek. Öğrenciler, tenisle ilgili temel spor tıbbı bilgilerini ve yaralanma öncesi stratejilerini gözden geçirmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
11 Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek için acil durum ve ilk yardım ve sakatlanmış sporcuyla ilişki. Öğrenciler, tenis turnuvalarında acil durum yönetimi ve ilk yardım teknikleri üzerine bilgi edinmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
12 Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek için temel nedenler. Öğrenciler, tenis sakatlıklarının temel nedenlerini ve bunlarla mücadele yöntemlerini araştırmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
13 Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek için risk nasıl azaltılır, ağrı dereceleri nasıl belirlenir. Öğrenciler, tenis antrenmanlarında riskleri nasıl azaltacaklarına dair stratejiler geliştirmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
14 Turnuva tenisinde tenis sakatlık nedenleri ve önlemleri nelerdir. Öğrenciler, tenis sporunda yaygın sakatlıkları ve bu sakatlıkların önlenmesi için alınabilecek önlemleri araştırmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Turnuva tenisinde sakatlanmayı engellemek içi diğer medikal durumlar. Öğrenciler, tenis sporcularının karşılaştığı diğer medikal durumları ve sakatlanmayı engellemek için alınacak tedbirleri incelemelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl sonu sınavları Öğrenci yarıyıl sonu sınavlarına hazırlanır. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci yarıyıl sonu sınavlarına hazırlanır. Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 02:19