Genel Bilgi
Kod | AB446 |
Ad | Araştırma Projesi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EREN ULUÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı spor bilimleri alanında karşılaşılan problem durumlarına ilişkin bilimsel araştırma planlama, tasarlama, uygulama ve raporlama becerilerinin öğrencilere kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders spor bilimleri alanında tasarlanan bir bilimsel araştırmayı yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin bir araştırma projesi üzerinde aşamalı olarak uygulanmasını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
-Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 5. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2007. -Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, 7. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2012. -Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 6. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 1995. -Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011. -Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2011
Notlar
Antrenörlük Eğitimi Bölümü Tez Yazım Yönergesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel araştırma uygulamalarında kullanılan terminolojiyi hatırlar. |
ÖÇ02 | Bilim ve bilimsel yöntem ile ilgili temel kavramları ve kuralları listeler. |
ÖÇ03 | Spor bilimleri alanında bilimsel yöntemin aşamalarını listeler. |
ÖÇ04 | Spor bilimleri alanında karşılaşılan bir problemin çözümünde bilimsel yöntemi kullanır. |
ÖÇ05 | Spor bilimleri alanındaki bir tezde kullanılan bilimsel araştırma yönteminin basamakları arasındaki tutarlılığı analiz eder. |
ÖÇ06 | Spor bilimleri alanında yapılan bir tezin bilimsel araştırma aşamalarına uygun olarak uygulanıp uygulanmadığını değerlendirir. |
ÖÇ07 | Bir tez çalışması aracılığı ile spor bilimleri alanındaki problem durumlarına özgün çözümler önerir. |
ÖÇ08 | Bir tez çalışması aracılığı önerdiği çözümlerin spor alanındaki uygulama pratiklerini tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kapsamlı literatür taraması ve Araştırma konusunun belirlenmesi. | Literatür tarama. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
2 | Araştırma aşamalarının planlanması. | Literatürdeki benzer tez örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası |
3 | Araştırmada kullanılacak bilimsel yönteme karar verilmesi. | Literatürdeki benzer tez örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
4 | Araştırma evreninin ve örnekleminin belirlenmesi. | Literatürdeki benzer tez örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
5 | Araştırmada kullanılacak veri toplama araçlarının belirlenmesi. | Literatürdeki benzer tez örneklerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
6 | Veri toplamaya yönelik pilot çalışma. | Pilot çalışma katılımcılarıyla bilgilendirici ön görüşme yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
7 | Pilot çalışma uygulamasının değerlendirilmesi. | Pilot çalışma uygulama raporunun hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
8 | Araştırmanın önceki aşamalarına ilişkin ara rapor sunulması. | Araştırmanın önceki aşamalarına ilişkin ara rapor hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
9 | Veri toplama öncesi katılımcılarla ön görüşme yapılması. | Katılımcı listelerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
10 | Veri toplama koşullarının hazırlanması. | Basılı veya online veri toplama formlarının hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
11 | Veri toplama. | Katılımcı onam formlarının hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
12 | Veri analizi öncesinde verilerin bilgisayar ortamına taşınması. | Veri toplama formlarının ayıklanması ve veri girişine hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
13 | Verilerin analizi ve bulguların hazırlanması. | Hatalı verilerin ayıklanması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
14 | Araştırma raporunun hazırlanması. | Bulguların tartışılması için gerekli literatür taraması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
15 | Araştırma raporunun Antrenörlük Eğitimi Bölümü Tez Hazırlama Yönergesine uygun olarak düzenlenmesi. | Araştırma raporunun tez şablonuna aktarılması. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma |
16 | Tezin son kontrollerinin yapılması ve tez sunumlarının hazırlanması. | Tezin bölümlerinin kontrol edilmesi. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi |
17 | Poster sunumu ve tezin nihai teslimi. | Poster sunumunun hazırlanması. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |