AB446 Araştırma Projesi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB446
Ad Araştırma Projesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EREN ULUÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı spor bilimleri alanında karşılaşılan problem durumlarına ilişkin bilimsel araştırma planlama, tasarlama, uygulama ve raporlama becerilerinin öğrencilere kazandırılmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu ders spor bilimleri alanında tasarlanan bir bilimsel araştırmayı yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin bir araştırma projesi üzerinde aşamalı olarak uygulanmasını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

-Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 5. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2007. -Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, 7. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2012. -Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 6. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 1995. -Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011. -Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2011

Notlar

Antrenörlük Eğitimi Bölümü Tez Yazım Yönergesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma uygulamalarında kullanılan terminolojiyi hatırlar.
ÖÇ02 Bilim ve bilimsel yöntem ile ilgili temel kavramları ve kuralları listeler.
ÖÇ03 Spor bilimleri alanında bilimsel yöntemin aşamalarını listeler.
ÖÇ04 Spor bilimleri alanında karşılaşılan bir problemin çözümünde bilimsel yöntemi kullanır.
ÖÇ05 Spor bilimleri alanındaki bir tezde kullanılan bilimsel araştırma yönteminin basamakları arasındaki tutarlılığı analiz eder.
ÖÇ06 Spor bilimleri alanında yapılan bir tezin bilimsel araştırma aşamalarına uygun olarak uygulanıp uygulanmadığını değerlendirir.
ÖÇ07 Bir tez çalışması aracılığı ile spor bilimleri alanındaki problem durumlarına özgün çözümler önerir.
ÖÇ08 Bir tez çalışması aracılığı önerdiği çözümlerin spor alanındaki uygulama pratiklerini tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar .
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kapsamlı literatür taraması ve Araştırma konusunun belirlenmesi. Literatür tarama. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
2 Araştırma aşamalarının planlanması. Literatürdeki benzer tez örneklerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
3 Araştırmada kullanılacak bilimsel yönteme karar verilmesi. Literatürdeki benzer tez örneklerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
4 Araştırma evreninin ve örnekleminin belirlenmesi. Literatürdeki benzer tez örneklerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
5 Araştırmada kullanılacak veri toplama araçlarının belirlenmesi. Literatürdeki benzer tez örneklerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
6 Veri toplamaya yönelik pilot çalışma. Pilot çalışma katılımcılarıyla bilgilendirici ön görüşme yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
7 Pilot çalışma uygulamasının değerlendirilmesi. Pilot çalışma uygulama raporunun hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme
8 Araştırmanın önceki aşamalarına ilişkin ara rapor sunulması. Araştırmanın önceki aşamalarına ilişkin ara rapor hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Portfolyo
9 Veri toplama öncesi katılımcılarla ön görüşme yapılması. Katılımcı listelerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
10 Veri toplama koşullarının hazırlanması. Basılı veya online veri toplama formlarının hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
11 Veri toplama. Katılımcı onam formlarının hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
12 Veri analizi öncesinde verilerin bilgisayar ortamına taşınması. Veri toplama formlarının ayıklanması ve veri girişine hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
13 Verilerin analizi ve bulguların hazırlanması. Hatalı verilerin ayıklanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
14 Araştırma raporunun hazırlanması. Bulguların tartışılması için gerekli literatür taraması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
15 Araştırma raporunun Antrenörlük Eğitimi Bölümü Tez Hazırlama Yönergesine uygun olarak düzenlenmesi. Araştırma raporunun tez şablonuna aktarılması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma
16 Tezin son kontrollerinin yapılması ve tez sunumlarının hazırlanması. Tezin bölümlerinin kontrol edilmesi. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi, Performans Değerlendirmesi
17 Poster sunumu ve tezin nihai teslimi. Poster sunumunun hazırlanması. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.03.2025 03:36