Genel Bilgi
Kod | AEB118 |
Ad | Fitness |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri Fitness ilkeleri, dönemlemeleri ve antrenman programları, döngüleri, Fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaları konularını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek.
Dersin İçeriği
Fitness ilkeleri, dönemlemeleri ve antrenman programları, döngüleri, Fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Bompa T.O. Nitelikli kuvvet antrenmanı. Spor Yayınevi ve Kitapevi. 2. Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998 3. Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 4. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 5. Baskı. Ladin Matbası. 2007 6. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 7. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 8. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 9. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. 10. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 11. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 12. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994
Notlar
Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi,1997. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler fitness kavramını, temel bileşenlerini ve sağlık üzerindeki etkilerini tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Egzersiz öncesi ve sonrası ısınma-soğuma yöntemlerinin önemini ve uygulanışını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Kardiyovasküler sistemi güçlendirmek için uygun egzersizleri seçerek uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, eğitim içeriklerinin bireyselleştirilmesindeki farklılıkları bilir, kendi sözleriyle yaygınlaştırılır ve uygulanır. |
ÖÇ05 | Yağ-kas oranı analizini yaparak bireysel fiziksel durumunu değerlendirebilir ve uygun egzersiz planı önerebilir. |
ÖÇ06 | Günlük hareketleri destekleyen kişisel bir egzersiz programı oluşturabilir. |
ÖÇ07 | Fitness uygulamaları ve akıllı saatler aracılığıyla antrenman ve gelişim sürecini takip edebilir. |
ÖÇ08 | Kendi fitness programını bilimsel verilere dayanarak hazırlayabilir ve sürdürülebilir hale getirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fitness nedir? Sağlık ve yaşam kalitesi üzerine etkileri. | Fitness kavramı hakkında temel bilgileri araştırır, farklı fitness türlerini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Egzersiz öncesi ve sonrası doğru ısınma-soğuma yöntemleri. | Isınma ve soğuma egzersizleri ile ilgili makaleler okur, örnek hareketleri izler ve dener. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kardiyovasküler sistemin güçlendirilmesi. | Kardiyo egzersizlerinin sağlık üzerindeki etkilerini araştırır, kendi günlük aktiviteni değerlendirir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Serbest ağırlıklar ve makinelerle temel kuvvet hareketleri. | Serbest ağırlık ve makine kullanımının farklarını araştırır, temel kuvvet egzersizlerini inceler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Vücut esnekliğini artırma teknikleri. | Esneklik ve mobilite egzersizlerini araştırır, esneme rutinleri hakkında bilgi edinir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yağ-kas oranı analizi ve takibi. | Vücut kompozisyonunu ölçme yöntemlerini inceler, BMI hesaplama yöntemlerini araştırır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Günlük hareketleri destekleyen egzersizler. | Fonksiyonel antrenmanın faydalarını araştırır, günlük hayattaki hareketleri analiz eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Sporcu beslenmesi, makro ve mikro besinler. | Besin gruplarını araştır, sporcu beslenmesi ile ilgili makaleler okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Karın, bel ve kalça bölgesini çalıştıran egzersizler. | Bu bölgelere yönelik egzersiz türlerini araştırır, video izleyerek hareketleri öğrenir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Aerobik ve anaerobik kapasite artırımı. | Aerobik ve anaerobik egzersiz farklarını araştırır, kendi dayanıklılığını test eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uyku, dinlenme ve kas iyileşmesi. | Uyku ve kas iyileşmesi arasındaki ilişkiyi inceler, sporcular için uyku düzeni önerilerini okur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hedef odaklı program hazırlama. | F.I.T.T. prensibini araştırır, kendine uygun bir antrenman planı taslağı hazırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Antrenman içeriklerinin bireyselleştirilmesi. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk, kalça ve Gluteal kaslar). | SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Akıllı saatler, fitness uygulamaları ve takibi. | Fitness uygulamalarını inceler, kullanabileceğin bir fitness takip uygulamasını indirir ve test eder. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Katılımcıların kendi programlarını oluşturması. | Önceki haftalarda öğrendiklerini kullanarak kişisel bir fitness programı hazırlar ve sunum için notlar alır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sınav hazırlığı yapar. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,24 | ||
AKTS | 4 AKTS |