AEB118 Fitness

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AEB118
Ad Fitness
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencileri Fitness ilkeleri, dönemlemeleri ve antrenman programları, döngüleri, Fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaları konularını açıklayabilir ve uygulayabilir hale getirmek.

Dersin İçeriği

Fitness ilkeleri, dönemlemeleri ve antrenman programları, döngüleri, Fazla tamlama, bölgesel antrenman uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Bompa T.O. Nitelikli kuvvet antrenmanı. Spor Yayınevi ve Kitapevi. 2. Bompa T.O. Antrenman Kuramı ve Yöntemi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1998 3. Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi.1997 4. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 5. Baskı. Ladin Matbası. 2007 6. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003 7. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 8. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006 9. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. 10. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004 11. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997 12. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukuova Üniversitesi Basımevi.1994

Notlar

Muratlı S. Çocuk ve Spor. Ankara. 2. Baskı. Bağırgan Yayınevi,1997. Muratlı S- Kalyoncu O. Şahin G. Antrenman ve Müsabaka. İstanbul. 2. Baskı. Ladin Matbası. 2007. Dündar U. Antrenman Teorisi. Ankara 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2003. Özer K. Fiziksel Uygunluk. Ankara. 2. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Sevim Y. Antrenman Bilgisi. Ankara. 6. Baskı. Nobel Yayınevi. 2006. Yücetürk A.Y. Antrenman Kavramı Prensipleri Planı. Matwejew L.P. Sporsal Antrenman Dönemlemesi. Ankara. Bağırgan Yayınevi.2004. Konter E. Futbolda Süratin Teori ve Pratiği. Ankara. Bağırgan Yayınevi.1997. Olaru A.M- Öztürk F. Sportif Antrenman Teori ve Metodolojisi. Adana. Çukurova Üniversitesi Basımevi.1994.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler fitness kavramını, temel bileşenlerini ve sağlık üzerindeki etkilerini tanımlayabilir.
ÖÇ02 Egzersiz öncesi ve sonrası ısınma-soğuma yöntemlerinin önemini ve uygulanışını açıklayabilir.
ÖÇ03 Kardiyovasküler sistemi güçlendirmek için uygun egzersizleri seçerek uygulayabilir.
ÖÇ04 Öğrenci, eğitim içeriklerinin bireyselleştirilmesindeki farklılıkları bilir, kendi sözleriyle yaygınlaştırılır ve uygulanır.
ÖÇ05 Yağ-kas oranı analizini yaparak bireysel fiziksel durumunu değerlendirebilir ve uygun egzersiz planı önerebilir.
ÖÇ06 Günlük hareketleri destekleyen kişisel bir egzersiz programı oluşturabilir.
ÖÇ07 Fitness uygulamaları ve akıllı saatler aracılığıyla antrenman ve gelişim sürecini takip edebilir.
ÖÇ08 Kendi fitness programını bilimsel verilere dayanarak hazırlayabilir ve sürdürülebilir hale getirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fitness nedir? Sağlık ve yaşam kalitesi üzerine etkileri. Fitness kavramı hakkında temel bilgileri araştırır, farklı fitness türlerini inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Egzersiz öncesi ve sonrası doğru ısınma-soğuma yöntemleri. Isınma ve soğuma egzersizleri ile ilgili makaleler okur, örnek hareketleri izler ve dener. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Kardiyovasküler sistemin güçlendirilmesi. Kardiyo egzersizlerinin sağlık üzerindeki etkilerini araştırır, kendi günlük aktiviteni değerlendirir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Serbest ağırlıklar ve makinelerle temel kuvvet hareketleri. Serbest ağırlık ve makine kullanımının farklarını araştırır, temel kuvvet egzersizlerini inceler. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Vücut esnekliğini artırma teknikleri. Esneklik ve mobilite egzersizlerini araştırır, esneme rutinleri hakkında bilgi edinir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Yağ-kas oranı analizi ve takibi. Vücut kompozisyonunu ölçme yöntemlerini inceler, BMI hesaplama yöntemlerini araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Günlük hareketleri destekleyen egzersizler. Fonksiyonel antrenmanın faydalarını araştırır, günlük hayattaki hareketleri analiz eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Öğrenci sınav hazırlığı yapar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Sporcu beslenmesi, makro ve mikro besinler. Besin gruplarını araştır, sporcu beslenmesi ile ilgili makaleler okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Karın, bel ve kalça bölgesini çalıştıran egzersizler. Bu bölgelere yönelik egzersiz türlerini araştırır, video izleyerek hareketleri öğrenir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Aerobik ve anaerobik kapasite artırımı. Aerobik ve anaerobik egzersiz farklarını araştırır, kendi dayanıklılığını test eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Uyku, dinlenme ve kas iyileşmesi. Uyku ve kas iyileşmesi arasındaki ilişkiyi inceler, sporcular için uyku düzeni önerilerini okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Hedef odaklı program hazırlama. F.I.T.T. prensibini araştırır, kendine uygun bir antrenman planı taslağı hazırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Antrenman içeriklerinin bireyselleştirilmesi. Alt vücut alıştırmaları (Uyluk, kalça ve Gluteal kaslar). SUNUMUN KAYNAK TARANARAK HAZIRLANMASI, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Akıllı saatler, fitness uygulamaları ve takibi. Fitness uygulamalarını inceler, kullanabileceğin bir fitness takip uygulamasını indirir ve test eder. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Katılımcıların kendi programlarını oluşturması. Önceki haftalarda öğrendiklerini kullanarak kişisel bir fitness programı hazırlar ve sunum için notlar alır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenci sınav hazırlığı yapar. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 106
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,24
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.02.2025 10:03