AB409 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Kano)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB409
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Kano)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Kano tesislerinin sınıflaması ve kullanılan teknolojilerin öğretilmesi , kano sporundaki teknik ve taktiksel bilgilerin aktarılması, bilimsel yöntemleri kullanmayı amaçlar.

Dersin İçeriği

Kano sporunun tanımı, bu sorun tarihsel gelişimi, malzeme ve ekipman bilgisi. temel teknik bilgi, antrenman bilgisi, kano ergometresin de teknik öğretim, kano tekniği de öğretim basamaklamaları, ileri seviye teknik öğretim yarış stratejileri, yarış kurallarının öğretimi.

Dersin Ön Koşulu

yüzme bilmek

Kaynaklar

Durgunsu kano temel eğitimi ders notları, L.Tolga ÇELİK, Level 1 Beginning Coach, Level 1 Beginning Coach

Notlar

ICF coaches education programme, CANOE SPRINT


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kano sporunun fiziksel, psikolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
ÖÇ02 Kanoda kullanılan antrenman metotlarını açıklar
ÖÇ03 Yıllık antrenman planı hazırlar.
ÖÇ04 Kanoda kullanılan tekniklerin analizini yapar.
ÖÇ05 Sporcuların fiziksel özelliklerini, bilimsel yöntemler kullanarak değerlendirir.
ÖÇ06 Kano da sporcuların gelişimi için malzeme materyal tasarlar.
ÖÇ07 Kanoya özgü motor becerilerin ölçümünü yapar.
ÖÇ08 Antrenman metotlarını karşılaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini tanımlar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı yöntemleri listeler. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla planlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre planlar 1
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini yönetir. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde mesleki bilgiye ulaşır, Antrenörlük mesleği ile ilgili planlama becerisini kullanarak program hazırlar ve etkinlikleri yönetir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve mesleği ile ilgili yaşam boyu öğrenme tutum davranış geliştirir, buna uygun koşulları benimser.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından diğer paydaşları ile etkili iletişim kurar . 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı spor faaliyetleri aracılığıyla kendilerini ifade etmelerine imkan sağlayacak antrenman ortamı yaratır ve etkinlikler düzenler.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sporculara fırsatlar yaratarak, spor ortamında liderlik ve takım çalışması becerileri kazandırır ve sporun sosyal, kültürel ve ekonomik değerini anlamalarını sağlar, yenilikçi antrenman yöntemlerini dahil ederek etkinlikler düzenler ve uygular. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Antrenör olarak, görev yaptığı kurum ve kulübün, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz şartlarına uygun bireysel ve grup çalışmalarına yönelik çözüm için uğraş verir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kano da Tarihsel Gelişim ilgili kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Donanım malzeme bilgisi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Kanoda temel teknik öğretim basamkları sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Ergometre tekniği uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 ileri seviye teknik öğretim video çekimi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 kanonun biomekaniği kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 kano da fizyolojik temeller kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 KÜREK ÇEKME TEKNİĞİNİN METODOLOJİSİ GÖRSEL SUNUM Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
10 TEMEL ANTRENMAN PRENSİPLERİ KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 KANO FİZYOLOJİSİNE GİRİŞ literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 YAYGIN KULLANILAN ANTRENMAN METOTLARI sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 YETEK SEÇİM KRİTERLERİ KAYANAK TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 GÜÇ ANTRENMANLARININ PLANLANLANMASI KAYNAK TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 GENEL TEKRAR TARAMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları PERFOMNAS DEĞERLENDİRMESİ Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 10:13