BDNZ104 Cimnastik

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod BDNZ104
Ad Cimnastik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. BANU NURDAN ÖZSU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SİBEL VURAL (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SİBEL VURAL (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin temel cimnastik hareketlerini öğrenmelerini, vücut kontrolü, esneklik, denge ve koordinasyonlarını geliştirmelerini amaçlamaktadır. Ayrıca, cimnastiğin bedensel farkındalık, disiplin ve motor becerileri üzerindeki olumlu etkilerini keşfetmeleri hedeflenmektedir

Dersin İçeriği

Tanım, tarihsel gelişimi, temel duruşlar, dizilişler, alan kullanımı, serbest bireysel ve eşli hareketler, aletli bireysel ve eşli hareketler, aletle bireysel ve eşli hareketler, kural, bilgi, uygulama, gözlem yapma, hata tespiti ve öğretim bilgisi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Tüm Branşlarıyla Cimnastik, Y. I. Doğan, Gazi Kitabevi, Ankara, 2022.

Notlar

Artistik Cimnastik Öğretim Metodları, S. Suveren, S. Suveren, Gazi Kitabevi, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cimnastiğin temel prensiplerini ve tarihini açıklar
ÖÇ02 Esneklik, denge ve koordinasyon becerilerini uygular
ÖÇ03 Temel yer cimnastiği hareketlerini doğru şekilde uygular
ÖÇ04 Aletli cimnastik ekipmanlarını temel seviyede gösterir
ÖÇ05 Güvenlik kurallarını bilir ve uygular
ÖÇ06 Fiziksel dayanıklılığını geliştirir
ÖÇ07 Grup içinde uyumlu çalışarak senkronizasyon kullanır
ÖÇ08 Artistik ve ritmik becerilerini sergiler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Salonunun tanıtımı Cimnastiğe genel bakış ve Cimnastik aletlerinin tanıtımı. Cimnastiğin tarihçesi ve Cimnastik türleri'nin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Düzen Alıştırmaları Temel duruşlar Düzen Alıştırmaları ve Temel duruşlar'ın araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
3 Yer Cimnastiği Hareketleri Köprü ve sırt esnetme hareketleri Amut (el duruşu) Taklalar (öne, arkaya, yan takla) Çember (cartwheel) El ve kol dengesi çalışmaları Yer Cimnastiği Hareketleri'nin videolarının izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Duruş ve denge çalışmaları Yuvarlanma teknikleri (öne yuvarlanma, geriye yuvarlanma) Esneme ve esneklik geliştirme egzersizleri Kuvvet ve dayanıklılığı artırmaya yönelik hareketler Duruş ve denge çalışmaları yapılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Aletli Cimnastik Çalışmaları 1: Cimnastik kasası Atlama masası Cimnastik kasası ve Atlama masası'nın ilişkisinin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Aletli Cimnastik Çalışmaları2: Paralel bar, halka ve kulplu beygir kullanımına giriş Aletlerin videoları'nın izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap
7 Ara sınav hazırlık Ara sınav hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Cimnastik labutu Alet teknikleri'nin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım
10 Denge tahtasında temel denge hareketleri Düz bir çizgi üzerinde denge çalışmaları yapılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım
11 Trampolin Trampolin aletine alışma çalışmaları yapılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
12 Sağlık topu ile kondisyon çalışmaları Sağlık topu çalışmaları videoları izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 İp aleti çalışmaları İp aleti uygulama çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Cimnastik sopası çalışmaları Cimnastik sopası'nın araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Grup çalışmaları Sınava Hazırlık Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 04:36