Genel Bilgi
Kod | BDNZ201 |
Ad | Beden Eğitimi - Spor Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Etkili ve verimli öğrenmenin sağlanması için farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin işe koşulması. Küçük grup çalışmalarının mikro öğretim uygulamaları ile birleştirildiği bu derste, adaylar verdikleri öneriler temelinde, bir öğretim planı hazırlayarak, ortam ve araç-gereçleri düzenleyerek seçtikleri yöntemler ile içeriği öğretirler. Geliştirilen veya kullanılan materyallerin programlı öğretim, bilgisayar destekli, bilgisayar temelli öğretim, online toplulukları vb. teknolojik uygulamalar ile desteklenmesi beklenir. Bu uygulamalar ölçütler temelinde değerlendirilir.
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Demirhan G,(2006) Spor Eğitim Temelleri, Bağırgan Yayımevi Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara
Notlar
Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin birbirleri ile esnek birleşiminin sağlandığı uygulamalar sergileme. |
ÖÇ02 | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin temel alınan eğitim felsefesi, program tasarımı, öğrenme kuramları ve içerik ile uyumlu uygulamalar sergileme. |
ÖÇ03 | Öğretim stratejileri, yöntem ve teknik uygulamalarını, yazılı materyallere veya bilgisayar temelli, bilgisayar destekli, uzaktan eğitim vb. teknolojik öğretim çevreleri ile esnek şekilde birleştirebilme. |
ÖÇ04 | Yazılı veya çok ortamlı öğrenme kaynaklarının öğretim stratejileri, yöntem ve teknik kullanımları açısından değerlendirebilme. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel bilgilerin gözden geçirilmesi ve grupların belirlenmesi | Bilgilerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Grup önerilerinin değerlendirilmesi, yöntemlerin ve içeriklerin belirlenmesi, BDE vb. uygulamaların gözden geçirilmesi | Öneriler için gerekçe metinlerinin yazımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sunuş yolu, soru-cevap, eğitsel oyun | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gezi-gözlem, misafir konuşmacı, altı şapka | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tartışma teknikleri | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Araştırma-inceleme, deney, mahkeme | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sunuş yolu, gösterip yaptırma | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sunular için gerekli hazırlıklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tam öğrenme, akran öğretimi, oyun 1 | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tam öğrenme, akran öğretimi, oyun 2 | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Drama, örnek olay, beyin fırtınası | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Buluş yolu, benzetim | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İstasyon tekniği, balık kılçığı, beyin fırtınası | Sunular için gerekli hazırlıklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi | Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler | Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |