BDNZ201 Beden Eğitimi - Spor Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ201
Ad Beden Eğitimi - Spor Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Etkili ve verimli öğrenmenin sağlanması için farklı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin işe koşulması. Küçük grup çalışmalarının mikro öğretim uygulamaları ile birleştirildiği bu derste, adaylar verdikleri öneriler temelinde, bir öğretim planı hazırlayarak, ortam ve araç-gereçleri düzenleyerek seçtikleri yöntemler ile içeriği öğretirler. Geliştirilen veya kullanılan materyallerin programlı öğretim, bilgisayar destekli, bilgisayar temelli öğretim, online toplulukları vb. teknolojik uygulamalar ile desteklenmesi beklenir. Bu uygulamalar ölçütler temelinde değerlendirilir.

Dersin İçeriği

Beden eğitimi ve spor öğrenmenin ve öğretmenin anlamı; beden eğitimi ve spor öğretiminin amacı ve temel ilkeleri; beden eğitimi ve spor öğretiminin tarihçesi; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının beden eğitimi ve spor öğretimine yansımaları; beden eğitimi ve spor öğretimde temel beceriler; uygulama örnekleri; beden eğitimi ve spor öğretiminde güncel eğilimler ve sorunlar; etkili bir beden eğitimi ve spor öğretiminin bileşenleri; beden eğitimi ve spor öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik açıdan bakış.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Demirhan G,(2006) Spor Eğitim Temelleri, Bağırgan Yayımevi Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara

Notlar

Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin birbirleri ile esnek birleşiminin sağlandığı uygulamalar sergileme.
ÖÇ02 Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin temel alınan eğitim felsefesi, program tasarımı, öğrenme kuramları ve içerik ile uyumlu uygulamalar sergileme.
ÖÇ03 Öğretim stratejileri, yöntem ve teknik uygulamalarını, yazılı materyallere veya bilgisayar temelli, bilgisayar destekli, uzaktan eğitim vb. teknolojik öğretim çevreleri ile esnek şekilde birleştirebilme.
ÖÇ04 Yazılı veya çok ortamlı öğrenme kaynaklarının öğretim stratejileri, yöntem ve teknik kullanımları açısından değerlendirebilme.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 4
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel bilgilerin gözden geçirilmesi ve grupların belirlenmesi Bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Grup önerilerinin değerlendirilmesi, yöntemlerin ve içeriklerin belirlenmesi, BDE vb. uygulamaların gözden geçirilmesi Öneriler için gerekçe metinlerinin yazımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sunuş yolu, soru-cevap, eğitsel oyun Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Gezi-gözlem, misafir konuşmacı, altı şapka Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tartışma teknikleri Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Araştırma-inceleme, deney, mahkeme Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sunuş yolu, gösterip yaptırma Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sunular için gerekli hazırlıklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tam öğrenme, akran öğretimi, oyun 1 Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Tam öğrenme, akran öğretimi, oyun 2 Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Drama, örnek olay, beyin fırtınası Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Buluş yolu, benzetim Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İstasyon tekniği, balık kılçığı, beyin fırtınası Sunular için gerekli hazırlıklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi Öğrenme stilleri, öğrenme stratejileri, sergi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler Gözden geçirme, tartışma ve son değerlendirmeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 09:03