Genel Bilgi
Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | BDNZ201 |
Ad | Beden Eğitimi - Spor Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL VURAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL VURAL
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan çeşitli öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, beden eğitimi ve spor alanında farklı öğretim yöntemlerini, stratejilerini ve yaklaşımlarını inceleyerek, bu yaklaşımların öğrenci başarısına nasıl katkı sağladığını öğrenirler. Ayrıca, etkili öğretim planları hazırlama, öğrenci katılımını artırma ve öğrenme süreçlerini destekleme konusunda beceri kazandırılır.
Dersin İçeriği
Öğrenme ve Öğretim Kavramları Davranışçı Yaklaşım Bilişsel Yaklaşım Yapılandırmacı Yaklaşım (Constructivism) Bütünsel Yaklaşım Keşfederek Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Beden Eğitimi ve Spor Derslerinde Motivasyon Yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Demirhan G,(2006) Spor Eğitim Temelleri, Bağırgan Yayımevi Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara
Notlar
Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını açıklar |
ÖÇ02 | Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı, keşfederek öğrenme ve işbirlikli öğrenme yöntemlerini etkin bir şekilde uygular |
ÖÇ03 | Beden eğitimi ve spor derslerinde motivasyon artırıcı stratejiler kullanır |
ÖÇ04 | Beden eğitimi öğretiminde teknolojiyi etkili bir şekilde kullanma becerisi kazanır |
ÖÇ05 | Farklı öğrenme stillerini ve zeka türlerini dikkate alarak kişiye özel öğretim yaklaşımları tasarlar |
ÖÇ06 | Eğitimde öğrenci katılımını artırmaya yönelik etkili stratejiler geliştirir |
ÖÇ07 | Öğrenci başarılarını izler |
ÖÇ08 | Öğrencilerin geri bildirimleri ile öğrenme süreçlerini yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ve öğretim kavramları öğrenme teorileri ve öğretim yaklaşımlarının tanıtımı | Öğrenme ve öğretim kavramlarının araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde öğrenme ve öğretim arasındaki farklar Öğrencinin öğrenme süreçleri ve öğretmenin rolü | Formatif ve sumatif değerlendirme teknikleri kavramlarının öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Davranışçı Yaklaşım Davranışçı öğrenme teorisinin beden eğitimi ve spor öğretimindeki yeri Beden eğitimi derslerinde davranışçı yaklaşımların uygulanması Öğrenciye yönelik pekiştirme, ödüllendirme ve ceza yöntemleri | Konunun kaynak kitaptan çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Bilişsel Yaklaşım Bilişsel öğrenme teorisi ve stratejileri Öğrencinin bilgi işleme, anlamlandırma ve hatırlama süreçleri Bilişsel gelişim seviyeleri ve öğretim stratejilerinin uyumlandırılması | Konuya uygun örnekler bulunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Yapılandırmacı öğrenme teorisinin temel ilkeleri Beden eğitimi ve spor öğretiminde aktif öğrenme tekniklerinin kullanılması | Yapılandırmacı yaklaşım'ın araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Benzetim |
6 | Öğrencinin önceki bilgileri ile yeni bilgileri ilişkilendirmesi Grup çalışmaları ve işbirlikli öğrenme tekniklerinin uygulanması | Öğrencinin önceki bilgileri ile yeni bilgileri ilişkilendirmesi Grup çalışmaları ve işbirlikli öğrenme tekniklerinin uygulanması konularının çalışılarak sınıfta uygulamalarının yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası |
7 | Bütünsel yaklaşım Bütünsel öğrenme ve çoklu zeka teorisi | Çoklu zeka teorisi'nin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ara sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Beden eğitimi ve spor derslerinde farklı zeka türlerinin dikkate alınması Bütünsel yaklaşım ile eğitimde kişisel farklılıkların yönetilmesi | Goleman'ın çoklu zeka kuramı'nın araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Keşfederek Öğrenme Keşfetmeye dayalı öğrenme stratejilerinin açıklanması Beden eğitimi ve spor derslerinde keşfederek öğrenme tekniklerinin uygulanması | Beden eğitimi ve spor derslerinde keşfederek öğrenme tekniklerinin uygulanması konusunda örneklerin öğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Öğrencinin bağımsız düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi | Konunun farklı kaynaklardan araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İşbirlikli öğrenme yöntemleri ve uygulama stratejileri Beden eğitimi derslerinde grup çalışması ve takım odaklı yaklaşımlar Öğrenci merkezli öğretim ve öğretmen rehberliğinde grup dinamiklerinin yönetilmesi | Konunun kaynak kitaptan çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Beden eğitimi ve spor derslerinde motivasyon yöntemleri Öğrencinin motivasyonunu artırmaya yönelik stratejiler İçsel ve dışsal motivasyonun bedensel performansa etkisi Pozitif pekiştirme ve motivasyonel geri bildirim teknikleri | Konuyla ilgili kendi eğitim hayatlarından örnekler verilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay |
14 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde teknoloji kullanımı Dijital araçlar ve uygulamalar ile öğretim yaklaşımlarının entegrasyonu Akıllı cihazlar, fitness uygulamaları ve sanal eğitim platformları Eğitimde oyun tabanlı öğrenme ve sanal gerçeklik kullanımı | Sanal eğitim proğramlarından örnek videolar izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Beden eğitimi ve spor öğretiminde değerlendirme yöntemleri Öğrenme süreçlerinin değerlendirilmesi ve ölçülmesi Formatif ve sumatif değerlendirme teknikleri | Değerlendirme yöntemlerinin önemi ile ilgili çarpıcı örnekler bulunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Benzetim |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |