BDNZ201 Beden Eğitimi - Spor Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod BDNZ201
Ad Beden Eğitimi - Spor Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SİBEL VURAL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SİBEL VURAL (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan çeşitli öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, beden eğitimi ve spor alanında farklı öğretim yöntemlerini, stratejilerini ve yaklaşımlarını inceleyerek, bu yaklaşımların öğrenci başarısına nasıl katkı sağladığını öğrenirler. Ayrıca, etkili öğretim planları hazırlama, öğrenci katılımını artırma ve öğrenme süreçlerini destekleme konusunda beceri kazandırılır.

Dersin İçeriği

Öğrenme ve Öğretim Kavramları Davranışçı Yaklaşım Bilişsel Yaklaşım Yapılandırmacı Yaklaşım (Constructivism) Bütünsel Yaklaşım Keşfederek Öğrenme İşbirlikli Öğrenme Beden Eğitimi ve Spor Derslerinde Motivasyon Yöntemleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Demirhan G,(2006) Spor Eğitim Temelleri, Bağırgan Yayımevi Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara

Notlar

Mosston,M.Ashworth(2000)Beden Eğitimi Öğretimi. Bağırgan Yayımevi, Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Beden eğitimi ve spor öğretiminde kullanılan farklı öğrenme ve öğretim yaklaşımlarını açıklar
ÖÇ02 Davranışçı, bilişsel, yapılandırmacı, keşfederek öğrenme ve işbirlikli öğrenme yöntemlerini etkin bir şekilde uygular
ÖÇ03 Beden eğitimi ve spor derslerinde motivasyon artırıcı stratejiler kullanır
ÖÇ04 Beden eğitimi öğretiminde teknolojiyi etkili bir şekilde kullanma becerisi kazanır
ÖÇ05 Farklı öğrenme stillerini ve zeka türlerini dikkate alarak kişiye özel öğretim yaklaşımları tasarlar
ÖÇ06 Eğitimde öğrenci katılımını artırmaya yönelik etkili stratejiler geliştirir
ÖÇ07 Öğrenci başarılarını izler
ÖÇ08 Öğrencilerin geri bildirimleri ile öğrenme süreçlerini yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenme ve öğretim kavramları öğrenme teorileri ve öğretim yaklaşımlarının tanıtımı Öğrenme ve öğretim kavramlarının araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Beden eğitimi ve spor öğretiminde öğrenme ve öğretim arasındaki farklar Öğrencinin öğrenme süreçleri ve öğretmenin rolü Formatif ve sumatif değerlendirme teknikleri kavramlarının öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Davranışçı Yaklaşım Davranışçı öğrenme teorisinin beden eğitimi ve spor öğretimindeki yeri Beden eğitimi derslerinde davranışçı yaklaşımların uygulanması Öğrenciye yönelik pekiştirme, ödüllendirme ve ceza yöntemleri Konunun kaynak kitaptan çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
4 Bilişsel Yaklaşım Bilişsel öğrenme teorisi ve stratejileri Öğrencinin bilgi işleme, anlamlandırma ve hatırlama süreçleri Bilişsel gelişim seviyeleri ve öğretim stratejilerinin uyumlandırılması Konuya uygun örnekler bulunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Yapılandırmacı öğrenme teorisinin temel ilkeleri Beden eğitimi ve spor öğretiminde aktif öğrenme tekniklerinin kullanılması Yapılandırmacı yaklaşım'ın araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Benzetim
6 Öğrencinin önceki bilgileri ile yeni bilgileri ilişkilendirmesi Grup çalışmaları ve işbirlikli öğrenme tekniklerinin uygulanması Öğrencinin önceki bilgileri ile yeni bilgileri ilişkilendirmesi Grup çalışmaları ve işbirlikli öğrenme tekniklerinin uygulanması konularının çalışılarak sınıfta uygulamalarının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Beyin Fırtınası
7 Bütünsel yaklaşım Bütünsel öğrenme ve çoklu zeka teorisi Çoklu zeka teorisi'nin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Benzetim, Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Ara sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Beden eğitimi ve spor derslerinde farklı zeka türlerinin dikkate alınması Bütünsel yaklaşım ile eğitimde kişisel farklılıkların yönetilmesi Goleman'ın çoklu zeka kuramı'nın araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
10 Keşfederek Öğrenme Keşfetmeye dayalı öğrenme stratejilerinin açıklanması Beden eğitimi ve spor derslerinde keşfederek öğrenme tekniklerinin uygulanması Beden eğitimi ve spor derslerinde keşfederek öğrenme tekniklerinin uygulanması konusunda örneklerin öğrenilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Öğrencinin bağımsız düşünme ve problem çözme becerilerinin geliştirilmesi Konunun farklı kaynaklardan araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 İşbirlikli öğrenme yöntemleri ve uygulama stratejileri Beden eğitimi derslerinde grup çalışması ve takım odaklı yaklaşımlar Öğrenci merkezli öğretim ve öğretmen rehberliğinde grup dinamiklerinin yönetilmesi Konunun kaynak kitaptan çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Beden eğitimi ve spor derslerinde motivasyon yöntemleri Öğrencinin motivasyonunu artırmaya yönelik stratejiler İçsel ve dışsal motivasyonun bedensel performansa etkisi Pozitif pekiştirme ve motivasyonel geri bildirim teknikleri Konuyla ilgili kendi eğitim hayatlarından örnekler verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Örnek Olay
14 Beden eğitimi ve spor öğretiminde teknoloji kullanımı Dijital araçlar ve uygulamalar ile öğretim yaklaşımlarının entegrasyonu Akıllı cihazlar, fitness uygulamaları ve sanal eğitim platformları Eğitimde oyun tabanlı öğrenme ve sanal gerçeklik kullanımı Sanal eğitim proğramlarından örnek videolar izlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Beden eğitimi ve spor öğretiminde değerlendirme yöntemleri Öğrenme süreçlerinin değerlendirilmesi ve ölçülmesi Formatif ve sumatif değerlendirme teknikleri Değerlendirme yöntemlerinin önemi ile ilgili çarpıcı örnekler bulunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Benzetim
16 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavı Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.03.2025 01:31