Genel Bilgi
Kod | BDNZ203 |
Ad | Motor Gelişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
motor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Motor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, motor gelişimi etkileyen faktörler, kuramsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda motor davranışların değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuklarda Motor Gelişim. Yrd.Doç.Dr. Dilara Sevimay ÖZER.Prof.Dr.Kamil ÖZER.
Notlar
Gelişim ve Öğrenme .Prf.Dr.Seyhan HASIRCI,Öğr.Gör.Dilek Sevimli,Öğr.Gör.Engin Altan DURUSOY.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Motor beceri, motor performans, motor öğrenme, motor davranış kavramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Gelişim, öğrenme kavramlarını açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik kuralları açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ06 | Algısal motor gelişimin unsurları açıklayabilir. |
ÖÇ07 | Benlik kavramını açıklayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | motor gelişimle ilgili temel kavramlar. | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gelişim ilkeleri | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gelişimi etkileyen faktörler | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Gelişim modelleri - dönemleri. | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Doğum sonrası fiziksel büyüme ve gelişim | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik kurallar | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | motor gelişimle ilgili kavramlar | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Motor gelişim alanları | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | motor gelişim ilkeleri | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | motor gelişim devreleri ve dönemleri | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Algısal motor gelişimin unsurları | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Benlik kavramı | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | genel tekrar | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |