BDNZ203 Motor Gelişim

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ203
Ad Motor Gelişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Abdullah KILCI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

motor gelişimde temel kavramları, gelişim ve büyüme dönemleri, gelişimin modelleri, motor gelişim ve ilkeleri ve motor gelişimi etkileyen faktörler, çocuklarda fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenek, benlik kavramı konusunda bilgi kazandırmak.

Dersin İçeriği

Motor davranışlarda ortaya çıkan yaşa bağlı değişimler, bireyler arasındaki benzerlik ve farklılıklar, kavramlar, ilkeler, motor gelişimi etkileyen faktörler, kuramsal yaklaşımlar, fiziksel gelişim algısal motor yetenekleri ve benlik kavramı ilişkisi, çocuklarda motor davranışların değerlendirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çocuklarda Motor Gelişim. Yrd.Doç.Dr. Dilara Sevimay ÖZER.Prof.Dr.Kamil ÖZER.

Notlar

Gelişim ve Öğrenme .Prf.Dr.Seyhan HASIRCI,Öğr.Gör.Dilek Sevimli,Öğr.Gör.Engin Altan DURUSOY.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Motor gelişim ve gelişim ile ilgili kavramları açıklayabilir.
ÖÇ02 Motor beceri, motor performans, motor öğrenme, motor davranış kavramlarını açıklayabilir.
ÖÇ03 Gelişim, öğrenme kavramlarını açıklayabilir.
ÖÇ04 Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik kuralları açıklayabilir.
ÖÇ05 Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler ile ilgili kavramları açıklayabilir.
ÖÇ06 Algısal motor gelişimin unsurları açıklayabilir.
ÖÇ07 Benlik kavramını açıklayabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 motor gelişimle ilgili temel kavramlar. Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gelişim ilkeleri Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Gelişimi etkileyen faktörler Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Gelişim modelleri - dönemleri. Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Doğum sonrası fiziksel büyüme ve gelişim Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Büyüme ve gelişmeyi yönlendiren fizyolojik kurallar Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 motor gelişimle ilgili kavramlar Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Motor gelişim alanları Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 motor gelişim ilkeleri Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 motor gelişim devreleri ve dönemleri Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Fiziksel uygunluk ve algısal motor yetenekler Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Algısal motor gelişimin unsurları Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Benlik kavramı Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 genel tekrar Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma On araştırma Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.02.2025 09:10